Εκτύπωση

16 Ιουνίου 2021

Τρεις πτώσεις και μία άνοδος, κάνουν τις ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη των κινεζικών εισαγωγών κρασιού να εξασθενούν

 

Τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, οι κινεζικές εισαγωγές κρασιού μειώθηκαν ξανά σε σχέση με το επίπεδο που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, τα δεδομένα για τον Απρίλιο προκαλούν αισιοδοξία.

Οι κινεζικές εισαγωγές κρασιού κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του έτους δεν παρουσίασαν την αναμενόμενη ανάπτυξη, συνεχίζοντας την πτωτική τάση, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Η πτώση καταγράφεται ενώ η βάση σύγκρισης ήταν ήδη αδύναμη πέρυσι, υποδηλώνοντας ότι η ανάκαμψη της αγοράς οίνου στην Κίνα αποτελεί σημαντική πρόκληση, έως ότου οι καταναλωτικές δαπάνες ανακτηθούν

Τα στοιχεία εισαγωγής οίνου από τα κινεζικά τελωνεία που συλλέχθηκαν από τη Huaon.com, δείχνουν ότι οι κινεζικές εισαγωγές μειώθηκαν 7,2% σε όγκο μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου σε 141,4 εκατομμύρια λίτρα, ενώ η αξία μειώθηκε κατά 3,3% σε 563,7 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (463 εκατομμύρια ευρώ), σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Υπό το φως αυτών των απογοητευτικών στοιχείων, οι ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη της αγοράς μειώνονται, παρά το γεγονός ότι η κινεζική οικονομία και οι λιανικές πωλήσεις ανέκαμψαν και αυξάνονται.

 

Μεγάλες προοπτικές τη Χρυσή Εβδομάδα

Τα στοιχεία είναι πιθανό να απογοητεύσουν τους παραγωγούς και τους εμπόρους, ειδικά επειδή η μείωση του όγκου και της αξίας βασίζεται στα επίπεδα του περασμένου έτους, που ήδη είχαν επηρεασθεί έντονα από την πανδημία. Το κρασί παραμένει ο αδύναμος κρίκος στη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών της Κίνας, με άλλες κατηγορίες όπως το Baijiu και η μπύρα να ανακάμπτουν. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά σημάδια αισιοδοξίας. Τον Απρίλιο, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εισαγωγές οίνου σημείωσαν διψήφια αύξηση, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Η Κίνα εισήγαγε 33,3 εκατομμύρια λίτρα κρασιού αξίας περίπου 126,9 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ (104 εκατομμύρια ευρώ), σημειώνοντας αύξηση κατά 23,1% και 27,8% αντίστοιχα. Είναι πιθανό οι εισαγωγές τον Μάιο να αυξηθούν, καθώς η Χρυσή Εβδομάδα έχει αυξήσει τη ζήτηση και οι δαπάνες θα αυξήσουν τις πωλήσεις κρασιού.