Εκτύπωση

7 Φεβρουαρίου 2011

Ποια κρασιά οφελούνται από το κινέζικο Eldorado;

Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 30% για τρία έτη, η κινεζική αγορά είναι το νέο Ελντοράντο για τις εξαγωγές οίνου. Τα κρασιά από το Bordeaux είναι τα πρώτα που κεφαλαιοποίησαν την ανάπτυξη θεαματικά. Ωστόσο και άλλες γαλλικές περιοχές παραγωγής κρασιών δεν έμειναν απ’ έξω και καταγράφουν επίσης καλές επιδόσεις. Η Γαλλία κυριαρχεί στην κινεζική αγορά όσον αφορά τους εισαγόμενους οίνους.

Για τη Γαλλία η Κίνα ήταν προτεραιότητα πριν το 2009, τα εξαγόμενα γαλλικά κρασιά αντιπροσώπευαν 406.000 εκατόλιτρα, δηλαδή το 43% του όγκου των εμφιαλωμένων οίνων που εισάγονται στην Κίνα. Είναι πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές τους, το Νέο Κόσμο: η Αυστραλία και η Χιλή κατέλαβαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση με 186.000 hl και 68.000 hl αντιστοίχως. Η Ιταλία ακολουθεί τη Χιλή με 63.000 hl.
Η Κίνα είναι πλέον ο ένατος πλανήτης της αγοράς για το κρασί, με το 2,5% των παγκόσμιων εισαγωγών. Μόλις το 10% των οίνων που καταναλώνονται είναι εισαγόμενοι, αλλά αντιπροσωπεύουν το 40% της αξίας.

Η κινεζική αγορά, φούσκα ή Ελντοράντο;
Πώς θα εξελιχθεί η κινεζική αγορά τα επόμενα χρόνια; Οι εισαγόμενοι οίνοι θα συνεχίζουν να αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό; Αυτά είναι προφανώς τα ερωτήματα που ανακύπτουν απ’όλους τους επιχειρηματίες στην αγορά αυτή και πολύ λίγοι έχουν απαντήσεις. Η αγορά εξακολουθεί να είναι πολύ λίγο δομημένη και είναι δύσκολο να υπάρξουν ακριβή στοιχεία. Κάποιοι ανησυχούν με αυτή την εκθετική ανάπτυξη και τον δυνητικό κίνδυνο κατάρρευσης της αγοράς αυτής. Δεν αποκλείεται η ανάπτυξη αυτή να οδηγείται από τους Κινέζους εισαγωγείς που έχουν πρωταρχικό στόχο την απόκτηση το συντομότερο δυνατό μεριδίου αγοράς. Θέλουν να είναι οι πρώτοι που θ’ ανοίξουν καταστήματα στις περιοχές που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη. Αλλά σήμερα είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί κατά πόσον η αύξηση των εισαγωγών είναι παράλληλη με εκείνη της κατανάλωσης. Δεν υπάρχει κανένα πάνελ καταναλωτών, που θα προσδιορίσει ποσοτικά τον όγκο του οίνου που καταναλώνεται στην πραγματικότητα. Από τα 723 εκατομμύρια κινέζων δυνητικών καταναλωτών, μόνο 19 εκ. καταναλώνουν κρασί και απ’ αυτούς 14,3 εκ. καταναλώνουν εισαγόμενους οίνους. Ο μέσος κινέζος καταναλωτής καταναλώνει 5 έως 6 λίτρα ετησίως. Πεδίο για ανάπτυξη υπάρχει όσο η κινέζικη οικονομία συνεχίζει ν’ αναπτύσσεται.