Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

27 Μαρτίου 2014

Συνολική κόπωση αλλά και προοπτικές για τα λευκά κρασιά δείχνουν τα βασικά στοιχεία της αγοράς της Κίνας το 2013

Το 2013, η Γαλλία πρώτη εξαγωγός οίνων στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ απέστειλε 1,2 εκατομμύρια εκατόλιτρα οίνου, με κύκλο εργασιών € 464.500.000

(-13 και -15% αντίστοιχα σε σχέση με το 2012). Αν και τα γαλλικά κρασιά εξακολουθούν να κυριαρχούν στις εισαγωγές οίνων της Κίνας (46% της εισαγόμενης αξίας σύμφωνα με το UbiFrance), η μείωση αυτή σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής του Chinese Eldorado. Η περίοδος αυτή (2013) συνδυάζεται με μια ιδιαίτερα ταραγμένη περίοδο: την έναρξη έρευνας αντιντάμπινγκ και των αντεπιδοτήσεων για τα ευρωπαϊκά κρασιά, την πρωτοβουλία της νέας κυβέρνησης για εκστρατεία κατά της διαφθοράς (η οποία επηρέασε πωλήσεις των ακριβών κρασιών) και η εμφάνιση σημαντικών αποθεμάτων οίνων και οινοπνευματωδών ποτών ... για να μην αναφερθεί το θέμα των φθαλικών ενώσεων, το οποίο ξεκίνησε το 2013.

Η αγορά, η οποία έχει αυξηθεί εκθετικά, χρειάζεται να πάρει ανάσα και να κατευθυνθεί προς μεγαλύτερη ωριμότητα ανέφερε ο Bernard Farges, πρόεδρος του Συμβουλίου της Διεπαγγελματικής Vins de Bordeaux, που ανακοίνωσε την διακοπή αποστολών της Gironde που κατέγραψε μείωση 16% για την Κίνα (425.000 hl οίνου) και -23% για το Χονγκ Κονγκ (80.000 hl). Παρά τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία, οι ειδικοί παραμένουν αισιόδοξοι μακροπρόθεσμα, προβλέποντας μια συνεχή ανάπτυξη της κινεζικής κατανάλωσης εισαγόμενων οίνων, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν πλέον το 20% της κατανάλωσης οίνου της Κίνας (έναντι 15% το 2010). Σύμφωνα με την UbiFrance, τα εισαγόμενα κρασιά αντιπροσωπεύουν σήμερα το 2% του όγκου της κινέζικης κατανάλωσης αλκοόλ, τρεις φορές λιγότερο από ό,τι οι οίνοι που παράγονται στην Κίνα (6%), επτά φορές λιγότερο από τη μπύρα (21%) και είκοσι πέντε φορές λιγότερο από ό,τι το παραδοσιακό κινέζικο αλκοολούχο το Baijiu (49%).

Οι Κινέζοι διαφοροποίησαν την κατανάλωσή τους, σημειώνει το IWSR με την αυξανόμενη αποδοχή των λευκών κρασιών (8,3% των συνολικών ποσοτήτων που καταναλώνονται και αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2012). Παρότι κατεγράφη πτώση του μεριδίου τους, τα κόκκινα κρασιά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 91% της συνολικής κατανάλωσης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αυτά πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη, αφού η κινεζική κατανάλωση εισαγόμενων οίνων παραμένει πολύ εντοπισμένη (στις μεγάλες πόλεις και τις ακτές) και εποχική (κατά τη διάρκεια εθνικών εορτών, εορτών για το νέο έτος)… Με αυτούς τους περιορισμούς στο μυαλό, η UBIFRANCE αναφέρει ότι η διανομή των εισαγόμενων κρασιών στην Κίνα έχει την ακόλουθη κατανομή: 55% σε όλα τα υπερ - σούπερμάρκετ, παντοπωλεία και καταστήματα κρασιού (70% για τα τοπικά κρασιά), 30% σε καφετέριες, ξενοδοχεία, wine bar και εστιατόρια (έναντι 25% για την εγχώρια κρασιά) και 15% από τις online πωλήσεις (5% για τα κινέζικα κρασιά).