Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

26 Σεπτεμβρίου 2012

Οινο – πόλεμος ξεσπά μεταξύ της Γαλλίας και των ΗΠΑ για τη χρήση της ένδειξης “chateau”

Διένεξη ξεκίνησε μεταξύ Γαλλίας και Αμερικής για τη χρήση της αποκλειστικής ένδειξης «chateau», στις ετικέτες των κρασιών.

Οι Γάλλοι έχουν γίνει σαν το κόκκινο κρασί από το θυμό τους λόγω της προσπάθειας των ΗΠΑ να χρησιμοποιούν τον όρο για μπουκάλια που μεταφέρονται πέρα από τον Ατλαντικό προς πώληση στην Ευρώπη.Μέχρι τώρα, η ένδειξη «chateau» ήταν ένα γαλλικό προνόμιο, που σηματοδοτεί την καταγωγή του οίνου και υπογραμμίζει τη μακρά παράδοση της χώρας.

Οι εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα αποφανθούν σχετικά με το αν οι νεόπλουτοι οινοπαραγωγοί της Αμερικής θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την ένδειξη για τα μπουκάλια τους. Οι ΗΠΑ ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει χώρος για τέτοιες περιοριστικές πρακτικές σε ένα συρρικνούμενο κόσμο.

Οι Γάλλοι, από την άλλη πλευρά, υποστηρίζουν ότι εκατοντάδες χρόνια παράδοσης βρίσκονται σε κίνδυνο.
Ανησυχούν ότι η αναφορά στην ένδειξη «chateau» ή «clos» - ένας όρος που χρησιμοποιείται για παρόμοιο λόγο κυρίως για τους οίνους από την Βουργουνδία στην ανατολική Γαλλία - αμαυρώνεται αν άλλοι οινοποιοί αρχίζουν να τους χρησιμοποιούν.

«Προσπαθούν να κλέψουν τη φήμη μας», είπε ο οινοποιός Dominique Haverlan. «Τα πραγματικά chateaux, σίγουρα δεν βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες»

«Αυτό που διακυβεύεται είναι ο σεβασμός στην παράδοση και την ποιότητα», δήλωσε ο Laurent Gapenne του Chateau de Laville και πρόεδρος της Ομοσπονδίας des Grand Vins de Bordeaux. «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παζαρεύει την  κληρονομιά και την οικονομική επιρροή μας σε βάρος της παγκοσμιοποίησης».

Ενώ τα chateaux προέρχονται από κτήματα τα σταφύλια των οποίων ανήκουν σε πύργο, η ένδειξη για τις ΗΠΑ χορηγείται με λιγότερο αυστηρές προϋποθέσεις.
Ο καταναλωτής έχει ήδη δημιουργήσει μια συγκεκριμένη εικόνα για τα κρασιά με την ένδειξη chateau που προέρχονται από τη Γαλλία. Οι ΗΠΑ χωρίς προϋποθέσεις αυστηρές παραγωγής, το μόνο που επιδιώκουν είναι η εκμετάλλευση της ένδειξης στην αγορά των 27 Κρατών Μελών της ΕΕ, όπου οι καταναλωτές έχουν διαφορετική αντίληψη για τον όρο chateau με αποτέλεσμα τη δυσφήμιση της ένδειξης.

Τα 27 Κράτη Μέλη της ΕΕ αντιπροσωπεύουν το 57% της παγκόσμιας κατανάλωσης, ενώ το 34% των εξαγωγών των ΗΠΑ κατευθύνθηκε σ’ αυτή την αγορά.