Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

15 Μαΐου 2018

Οι τελευταίες τάσεις κατανάλωσης και διανομής στο Ηνωμένο Βασίλειο


Σε συνέδριο για την καινοτομία στη βιομηχανία οίνων και οινοπνευματωδών ποτών που πραγματοποιήθηκε στο Burgundy School of Business, ο Michael Werner, υπεύθυνος μελετών Marketing της Berry Bros, γνωστός εισαγωγέας κρασιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, προέβη σε επισκόπηση των τωρινών τάσεων και των μελλοντικών σε αυτή την πολύ σημαντική εισαγωγική αγορά. Ο επαγγελματίας υπενθύμισε για μια ακόμη φορά το σημερινό δύσκολο πλαίσιο, υπογραμμίζοντας την πολύ έντονη αύξηση της μέσης τιμής των οίνων στην αγορά της Βρετανίας τα τελευταία χρόνια.

 

"Μειωμένη κατανάλωση"

"Δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλή η μέση τιμή και συνεχίζει να εξελίσσεται", εξήγησε. Κύρια αιτία, αλλά όχι η μόνη: η απώλεια αξίας της λίρας στερλίνας έναντι του ευρώ, εν μέρει λόγω του Brexit. Παράλληλα είμαστε μάρτυρες μιας επιβράδυνσης της κατανάλωσης, αλλά η αγορά καταναλώνει τακτικά αλκοόλ από το 2004, παρά τους υψηλότερους φόρους για το αλκοόλ ... «Η κατάσταση είναι περίπλοκη για τους λιανοπωλητές και τους διανομείς, με τα περιθώρια να εξασθενούν», συνόψισε ο Michael Werner. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ελπίζουμε.

Από την πλευρά της διανομής, υπάρχουν λιγότερα «σύνορα» μεταξύ των διαφόρων φορέων: οι χονδρέμποροι, οι λιανοπωλητές, οι έμποροι κρασιού, οι έμποροι που γίνονται παραγωγοί, τα μπαρ κρασιού, κρασιά όπως τα «Vagabond», «the ten cases» ή ακόμα τα «Drop wines» στο Λονδίνο προσφέρουν νέες ιδέες και νέες υπηρεσίες παράδοσης στο σπίτι. Η άφιξη των τεχνολογιών όπως το σύστημα Coravin ή οι μηχανές διανομής κρασιού σε ποτήρι (Enomatic) επιτρέπουν να καταστεί η κατανάλωση πιο προσιτή για τους βρετανούς καταναλωτές, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσει ένα ολόκληρο μπουκάλι. Για τους εστιάτορες και τους λιανοπωλητές, οι πρακτικές αυτές συμβάλλουν στην πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων και αυτές οι μορφές είναι πιο κερδοφόρες.


Η ευκαιρία ψηφιακής διανομής

Η αυξανόμενη επιρροή του διαδικτύου που κάνουν τους καταναλωτές να ανακαλύψουν κρασιά, επισημάνθηκε επίσης: "Οι εφαρμογές όπως το Vivino αλλάζουν τον τρόπο προσέγγισης του κρασιού". Αυτή η κοινότητα 29 εκατομμυρίων χρηστών εκδίδει συστάσεις με δημοσιευμένες κριτικές και αξιολογήσεις, τις οποίες εμπιστεύονται οι χρήστες. "Είναι μια τεράστια βάση δεδομένων με κριτικές και αξιολογήσεις κρασιών", αναφέρει ο εισαγωγέας.

 

Η ψηφιακή τεχνολογία φέρνει επίσης νέες πλατφόρμες πώλησης οίνου, όπως την vindependents ή την eebria.com: αυτές συμβάλλουν στην κεντρικοποίηση των αγορών για μπύρες, αλκοόλ, κρασιά - που αγοράζονται απευθείας από τους παραγωγούς και στις οποίες τα μπαρ, οι παμπ ή τα εστιατόρια μπορούν επίσης να παραγγείλουν. Αντιπροσωπεύουν έναν νέο τρόπο καταστρατήγησης των χονδρεμπόρων. "Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια σημαντική τάση είναι η αγορά κρασιών απευθείας από τους παραγωγούς", τονίζει ο Michael Werner.

 

Μεγάλο δυναμικό για κρασιά με χαμηλότερο αλκοόλ

Ένα άλλο φαινόμενο σε πλήρη εξέλιξη: η κατανάλωση οίνων ή αλκοόλης με χαμηλά επίπεδα αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ. Οι Βρετανοί καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο ευαίσθητοι σε αυτό το θέμα. Για παράδειγμα, η βρετανική εκστρατεία πρόληψης "Dry January" (που σημαίνει μη αλκοολικός Ιανουάριος) ήταν μια τεράστια επιτυχία το 2018, με περισσότερους από 3 εκατομμύρια συμμετέχοντες. Το εμπορικό σήμα οινοπνευματωδών χωρίς αλκοόλ «Seedslip» απεικονίζει αυτή την τάση. Ήλθε πρόσφατα στην αγορά και εκτόπισε σημαντικές φίρμες.

Τώρα προσφέρεται από τα καλύτερα εστιατόρια και ξενοδοχεία στο Λονδίνο: Dandelyan, Soho house, κλπ. "Υπάρχει τεράστιο δυναμικό σε αυτή την προοπτική", αναφέρει ο Michael Werner. Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση πρέπει να ληφθεί υπόψη και να αξιοποιηθεί, για παράδειγμα, προσφέροντας μικρότερες συσκευασίες που ενθαρρύνουν τη μείωση της κατανάλωσης.

Τέλος, η τελευταία ισχυρή τάση όσον αφορά το μάρκετινγκ είναι η αυξανόμενη σημασία που δίδεται στο «lifestyle», μια έννοια που είναι πολύ παρούσα στο βρετανικό τύπο ως ευγενής συμπεριφορά. "Πρέπει να ξεχωρίζεις λέγοντας προσωπικές ιστορίες, την ιστορία της μάρκας, συμβουλεύει ο εμπειρογνώμονας: Όχι πώς φτιάχνεις το κρασί, αλλά ενδιαφέρει γιατί το κάνεις αυτό, και βασίζεται στην ιδέα αναδημιουργίας μιας συναισθηματικής σύνδεσης με τους πελάτες".