30 Ιουλίου 2014
Η παγκόσμια κατανάλωση κρασιού: μια γεωγραφία που εξελίσσεται με τα δημογραφικά στοιχεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Αμπέλου και Οίνου (OIV), οι Ηνωμένες Πολιτείες έγιναν το 2013 “η πρώτη εσωτερική αγορά στον κόσμο σε όγκο" (με 29,1 εκατ. εκατόλιτρα +0,5% σε σύγκριση με το 2012), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (28.180.000 εκατόλιτρα, -7%), την Ιταλία (21,79 εκατομμύρια εκατόλιτρα, -4%), τη Γερμανία (20,30 εκατομμύρια εκατόλιτρα σταθερά ), την Κίνα (16,8 εκατ. εκατόλιτρα, -4%), το Ηνωμένο Βασίλειο (12.740.000 εκατόλιτρα, -0.5%) ... Στην τελευταία της έκθεση, η Rabobank τόνισε επίσης ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έγιναν η πρώτη αγορά εισαγωγής οίνου στον κόσμο από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας (€ 3.900 εκατομμύρια για 11 εκατομμύρια εκατόλιτρα, δηλαδή +0,3% και -6%), ενώ η Γερμανία παρέμεινε στην πρώτη θέση σε όγκο (15 εκατ. εκατόλιτρα για 2,5 δισεκατομμύρια €, -1.7% και +3.8%), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο (13 εκατομμύρια εκατόλιτρα για € 3.730.000.000, ή -0,7% και -5,2%).
Ο OIV χωρίζει αυτές τις διαφορετικές εξελίξεις ανάλογα με την εξάρτηση των χωρών από τα ξένα κρασιά χύμα (όπως η Γερμανία, το 24% των όγκων που εισάγονται είναι κρασιά χύμα) και αυτών που έχουν μειώσει σημαντικά τον όγκο των εισαγωγών τους, αυξάνοντας όμως το κόστος των τελευταίων. Μια οικονομική οπτική που δεν συμμερίζονται πλήρως οι εμπειρογνώμονες της Rabobank που πιστεύουν αντίθετα ότι "οι σημαντικότερες εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά οίνου σχετίζονται με την αλλαγή της βάσης των καταναλωτών από γεωγραφική και δημογραφική άποψη”. Η Ολλανδική συνεταιριστική τράπεζα προσθέτει ότι «η επιρροή των baby boomers (παραδοσιακά οι κύριοι καταναλωτές κρασιών) δίνουν σταδιακά το δρόμο στη γενιά Υ», που απεικονίζεται από το γεγονός ότι το νέο στους νέους καταναλωτές κρασιού, είναι ότι στις νέες χώρες καταναλώνουν περισσότερο κρασί από τους μεγαλύτερούς τους, ενώ στις παραδοσιακές αγορές πίνουν λιγότερο, αλλά πιο ακριβό κρασί.