Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

16 Νοεμβρίου 2016

Ανανεώστε τις ετικέτες κρασιών στην Κίνα

Οι Κινέζοι καταναλωτές διαφοροποιούνται. Για την προσέγγιση αυτής της διαφοροποίησης, ο σχεδιασμός στις ετικέτες κρασιών πρέπει να εξελιχθεί πάρα πολύ.

Τι ετικέτες αρμόζουν την κινεζική αγορά; Αυτό είναι το αντικείμενο μελέτης από τον Franck Celhay, καθηγητή έρευνας του Business School στο Μονπελιέ. Η μελέτη διεξήχθη ως μέρος μιας ερευνητικής αποστολής 6 μηνών στην Κίνα και έχει συγχρηματοδοτηθεί από τρεις εμπόρους και από το FNEGE (Εθνικό Ίδρυμα Διοίκησης Επιχειρήσεων). Μέρος των αποτελεσμάτων παρουσιάστηκε την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου στο Montpellier κατά τη διάρκεια συνάντησης που οργανώθηκε από το Supagro Vinseo (1). Η ετικέτα είναι το πρώτο μέσο μαζικής ενημέρωσης του προϊόντος και έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην Κίνα, όπου για να ξεχωρίζουν από τα κινεζικά κρασιά, οι εισαγόμενες ετικέτες οίνων δεν μεταφράζονται στα κινεζικά. Ως εκ τούτου, ο Κινέζος καταναλωτής έχει μόνον επαφή οπτικά με την ετικέτα για να αποκομίσει μια ιδέα για το προϊόν.

Οι ειδικοί στην εμπορία οίνων έκαναν για πρώτη φορά την διαπίστωση εξαιτίας της μεγάλης ομοιότητας των ετικετών κρασιών Bordeaux στα ράφια των κινεζικών σούπερ μάρκετ. "Κανένα brand δεν έχει καθαρή οπτική ταυτότητα. Όλες επαναλαμβάνουν τους ίδιους οπτικούς κώδικες επικοινωνίας, την ίδια αφήγηση του ιστορικού κύρους των πύργων του Μπορντό. Αυτή η ομοιομορφία δημιουργεί ένα πρόβλημα μνήμης της μάρκας". Η μελέτη αποκαλύπτει ότι, σε αντίθεση με την πίστη των επαγγελματιών κρασιού, αυτές οι πολύ παραδοσιακές οπτικές μπορεί να μην είναι ό, τι αναμένεται από τους Κινέζους καταναλωτές. Η κοινωνική διαστρωμάτωση, η οποία εδώ και καιρό κινητοποιεί την κατανάλωση κρασιού στην Κίνα δεν είναι ο μόνος λόγος για την αγορά κρασιών. Μια πρόσφατη μελέτη του Wine Intelligence (Κίνα Πορτρέτο 2015) δείχνει ότι οι καταναλωτές που αναζητούν κύρος μέσω της ετικέτας αντιπροσωπεύουν μόνο το 20% της αγοράς. Άλλες ομάδες καταναλωτών έχουν προκύψει, με άλλα κίνητρα. Υπάρχουν εκείνοι που θεωρούν το κρασί ως ένα φυσικό προϊόν με ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία, εκείνοι που γιορτάζουν ένα γεγονός, εκείνοι που θέλουν να ανακαλύψουν και να μάθουν τον κόσμο κρασιού, εκείνοι που αγαπούν τη γεύση του κρασιού και εκείνοι που είναι ήδη γνώστες, αλλά ποθούν νέες ανακαλύψεις.

Ως εκ τούτου, ο Franck Celhay συνιστά στους παραγωγούς οίνου να προσαρμόσουν την δραστηριότητά τους σε αυτά τα τμήματα της αγοράς, μέσω του επανασχεδιασμού των ετικετών και να στοχεύσουν τα διαφορετικά προφίλ των καταναλωτών. Η μελέτη των στρατηγικών τοποθέτησης των εισαγόμενων οίνων στην κινεζική αγορά καταδεικνύει ότι αυτή η διαφοροποίηση των προφίλ έχει ήδη ληφθεί υπόψη από πολλά brands στην συσκευασία που προσδιορίζουν σαφώς ένα εμπορικό σήμα και αποτυπώνουν μια ποικιλία εκφράσεων όπως: "φύση", "τέχνη", "γιορτή", "διαφορά", "απόδραση", "χαλάρωση".

Στη μελέτη δοκιμάστηκαν διάφορα μοντέλα ετικετών για το ίδιο το κρασί με ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα σχεδόν 1.400 Κινέζων καταναλωτών κρασιού. Αν το στυλ παραμένει παραδοσιακό, η οπτική παραπεμπει σε διαφορετικά σύμπαντα, όπως "γιορτή", "ρομαντισμό", "Μεσαίωνα", "αγρότης", "ποίηση", "κάστρο". Αν και η κλασσική ετικέτα βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης είναι πολύ περιορισμένη για να ανταποκριθεί σε πολλά σενάρια κατανάλωσης. Η κλασσική ετικέτα δεν είναι η μόνη στρατηγική για την επέκταση στην Κίνα. Πρέπει να καθορισθούν και άλλες διαδρομές: κάθε εταιρεία οφείλει να ορίσει το σχεδιασμό του μάρκετινγκ της που βασίζεται στην τοποθέτηση της μάρκας, ανάλογα με στοχευμένα τμήματα στην αγορά.

 

(1) Vinseo: cluster Γάλλων επαγγελματιών Αμπέλου και Οίνου που συνεργάζονται για την κατανόηση των σημερινών και μελλοντικών αναγκών της βιομηχανίας.

 

 

 

 

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 650 επισκέπτες συνδεδεμένους