21 Ιουνίου 2017
Πώς η Alibaba μπορεί να ανοίξει τις πόρτες της κινεζικής αγοράς
Ο κινέζικος όμιλος Alibaba παρουσίασε στις 19 Ιουνίου τις ψηφιακές υπηρεσίες μάρκετινγκ και τη δύναμη της τεχνογνωσίας του, στον τομέα των μεγάλων δεδομένων.
Αναμφισβήτητα, η κινέζικη πλατφόρμα Alibaba θα αναδειχθεί στην Vinexpo 2017. Μετά την έναρξη των προωθητικών ενεργειών στις 18 του Ιουνίου η 9η Σεπτεμβρίου θα είναι αφιερωμένη στους οίνους και τα οινοπνευματώδη ποτά. Διάσκεψη του κινέζικου ομίλου πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουνίου με ένα στόχο: να προσελκύσει το γαλλικό κόσμο του κρασιού και να τον πείσει να χρησιμοποιήσει τις ψηφιακές του υπηρεσίες. «Δεν είμαστε μόνο μια διαδικτυακή πλατφόρμα πωλήσεων, είμαστε επίσης μια μεγάλη βάση δεδομένων» ανέφερε ο Lei Zaho, γενικός διευθυντής του κλάδου βιομηχανίας τροφίμων και κρασιού Tmall, αφού ο όμιλος δεν έχει μόνο την Alibaba, αλλά και την Weibo, το κινεζικό δηλαδή κοινωνικό δίκτυο (παρόμοιο με το Facebook) και το Youku (κινέζικο YouTube). Ως εκ τούτου, «είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, για το ίδιο πρόσωπο, τις προτιμήσεις των ρούχων του, της μουσικής που του αρέσει αλλά και τις προτιμήσεις του για το κρασί», λέει ο Lei Zaho.
Στην πράξη, αυτό επιτρέπει στην Tmall να συμβουλεύει με τον καλύτερο τρόπο την προσέγγιση της κινεζικής αγοράς για κάθε εταιρεία, ορίζοντας τον καταναλωτή-στόχο, αλλά και με το κατάλληλο εξειδικευμένο περιεχόμενο ή προτείνοντας να αναπτυχθεί μια εταιρική σχέση με μια συγκεκριμένη διασημότητα. «Αυτού του είδους η συνεργασία θα προσελκύσει νέους καταναλωτές, ή τουλάχιστον το ενδιαφέρον για το εμπορικό σήμα και θα χτίσει τη φήμη του σήματος», αναφέρει ο Lei Zaho. Το Tmall μπορεί να προβεί στην ανταγωνιστική ανάλυση ενός προϊόντος στην κινεζική αγορά. Το Tmall μπορεί επίσης να εργαστεί για την προσαρμογή των προτάσεων προς τους καταναλωτές για τη βελτίωση του matching (αντιστοίχισης) μεταξύ ενός σήματος και του κοινού στο οποίο απευθύνεται. «Κατά τη διάρκεια της έρευνας στην ψηφιακή πλατφόρμα, τεκμηριώθηκε ότι σε μια γυναίκα θα πρέπει να προτείνεται περισσότερο λευκό κρασί, σε ένα άνδρα ισχυρά οινοπνευματώδη ποτά και οι αθλητές θα βρουν περισσότερες επιλογές στις μπύρες» αναφέρει ο Lei Zaho. Αυτή η αρχή της αντιστοίχισης επέτρεψε σε μια μάρκα μπίρας να πουλήσει 20.000 κουτιά σε λίγο διάστημα από την ημέρα της έναρξης καμπάνιας, στην κινεζική αγορά ...