27 Ιουλίου 2017
Λευκό, το νέο χρώμα της ευτυχίας στην Κίνα;
Η διαφοροποίηση στην κινεζική αγορά σηματοδοτεί μια νέα φάση στην ανάπτυξή της.
Μέχρι το 2020, η κινεζική αγορά των ήρεμων κρασιών αναμένεται να πραγματοποιήσει κύκλο εργασιών της τάξης των 21.260 εκατομμυρίων $,
σύμφωνα με τις προβλέψεις της Vinexpo / IWSR, για να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κρασιού σε αξία στον κόσμο και ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας κατ 'όγκο. Η είσοδος των νέων καταναλωτών, η ανάπτυξη του κρασιού σε πόλεις δεύτερης και τρίτης κατάταξης και η διαφοροποίηση της αγοράς προς όφελος των λευκών, των ροζέ και των αφρωδών κρασιών, θα είναι οδηγοί αυτής της ανάπτυξης.
Τα ροζέ, τα λευκά και τα αφρώδη κρασιά βρίσκουν τη θέση τους
Σταδιακά, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές κρασιού ανανεώνονται, η αγορά θα γίνει πιο θηλυκή, το κρασί θα εκτιμάται για τις εγγενείς ιδιότητές του, θα υιοθετηθούν ορισμένες δυτικές συνήθειες, η αγορά θα ανοίξει σε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων τόσο από την άποψη του στυλ όσο και των τιμών. Εδώ και χρόνια κυριαρχεί η κατανάλωση των ερυθρών οίνων, για τους λόγους που γνωρίζουμε. Όλο και περισσότερο όμως τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου - δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο λευκό, στο ροζέ και στα αφρώδη κρασιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέγονται από τους βρετανούς αναλυτές της Mintel, οι πωλήσεις των ερυθρωπών οίνων για εγχώρια κατανάλωση αυξήθηκαν κατά 105% μεταξύ του 2010 και του 2014, ενώ των λευκών κατά 68,6%, σε μια ευρύτερη βάση. Το 2014, οι πωλήσεις των λευκών κρασιών αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τρίτο εκείνων του κόκκινου, ενώ αντιπροσώπευαν λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο το 2010.
Πρόταση πιο προσιτών εναλλακτικών λύσεων, οι αφρώδεις οίνοι
Ομοίως, η κατανάλωση αφρωδών οίνων αυξήθηκε κατά 74,7% κατά την ίδια περίοδο, από 7,9 λίτρα στα 13,8 εκατ. Και η τάση αυτή δεν πρόκειται να σταματήσει. Σύμφωνα με τις προβλέψεις που κυκλοφόρησαν πρόσφατα από την Vinexpo / IWSR, η κατανάλωση των αφρωδών οίνων θα αυξηθεί κατά 41% μεταξύ του 2016 και του 2020, έναντι +19% για τα ήσυχα κρασιά. Η σαμπάνια εξακολουθεί να κυριαρχεί στην κατηγορία, αλλά σύμφωνα με ανάλυση του Wine Intelligence, το προφίλ του κρασιού που είναι πιο προσιτό από πλευράς τιμής και της γεύσης – όπως το Prosecco - θα μπορούσε να συμβάλει στην επιτάχυνση της ανάπτυξης των αφρωδών. «Αρχίσαμε να βλέπουμε μια ευκαιρία ανάπτυξης για τους πιο γλυκούς αφρώδεις οίνους με περισσότερα αρώματα λουλουδιών. Αφρώδη προϊόντα όπως τα αφρώδη Asti και το Moscato από τις χώρες του Νέου Κόσμου δείχνουν το δρόμο», αναφέρουν ο Richard Halstead και ο Chuan Zhou, συντάκτες της νέας έκθεσης για την κινεζική αγορά.
Πιο ανοιχτό πνεύμα
Στην πραγματικότητα, η ώθηση που δόθηκε στους αφρώδεις οδηγείται από τον ίδιο τύπο των καταναλωτών που προωθεί την κατανάλωση του λευκού ή ροζέ κρασιού. Αυτοί είναι οι λεγόμενοι νέοι αστοί «Millennials», κυρίως Αγγλο-Σάξονες, που από τα κόκκινα κρασιά που προτιμώνται από τους γονείς τους, δομούν ένα καταναλωτικό πρότυπο το δικό τους. Ταξίδια στο εξωτερικό, υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης και κατά συνέπεια πιο ανοιχτό μυαλό συνδυάζουν την αυξημένη αγοραστική δύναμη για να προωθήσουν την επιθυμία τους για ανακάλυψη. Πολλοί παρατηρητές προβλέπουν όχι μόνο την αύξηση των αφρωδών, αλλά και των λευκών, αν και η υπεροχή των ερυθρών σε καμία περίπτωση δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση για τα επόμενα χρόνια. Το λευκό έχει πραγματικό ρόλο, ιδιαίτερα τα αρωματικά λευκά, επιμένει το Wine Intelligence. «Μια νέα κατηγορία καταναλωτών έχει προκύψει στον τομέα του κρασιού: είναι εκείνοι που εκτιμούν το κρασί σε ένα αυθεντικό πλαίσιο, πιο καθημερινό το οποίο παραγγέλνεται online – για παράδοση συχνά εντός της ημέρας, καθώς και αυτοί που φέρνουν το δικό τους μπουκάλι στο εστιατόριο. Με λίγα λόγια, η συμπεριφορά των καταναλωτών αυτών είναι παρόμοια με αυτή που βρίσκει κανείς σε πιο ώριμες αγορές».