Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

25 Νοεμβρίου 2019

Ποιες είναι οι τάσεις των καταναλωτών στην αγορά οίνου της Κίνας

 

Τα μεγάλα μεγέθη μπουκαλιών δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Κίνα, και οι εκδρομές δεν είναι απαραίτητα η ιδανική ευκαιρία για κατανάλωση κρασιού.

Σε πρόσφατο σεμινάριο που διοργανώθηκε από την WWXplorer και την HKTDC στη Διεθνή Έκθεση Οίνου και Οινοπνευματωδών Ποτών στο Χονγκ Κονγκ, η Alice Tsang, αναπληρωτής επικεφαλής οικονομολόγος της HKTDC, παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας έρευνας της κινεζικής αγοράς οίνου. Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, ερωτήθηκαν 2.400 άτομα ηλικίας 20 έως 60 ετών που ζούσαν σε 10 πόλεις της ηπειρωτικής Κίνας.

Οι ερωτώμενοι ανήκαν στη μεσαία τάξη της ηπειρωτικής Κίνας και χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με το μηνιαίο εισόδημα του νοικοκυριού: 8.000+ RMB, 9.000+ RMB και 15.000+ RMB (δηλαδή 1.030 ευρώ και άνω, 1.158 ευρώ + 1.930 ευρώ +).

 

Το μεγάλο δεν είναι συνώνυμο του καλύτερου

Σύμφωνα με την Alice Tsang, τα μεγάλα μεγέθη μπουκαλιών δεν συγκεντρώνουν απαραιτήτως την υποστήριξη των καταναλωτών στην κινεζική αγορά οίνου. Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% των ερωτηθέντων προτιμούν μικρότερες φιάλες, όπως 375 ml, ιδιαίτερα οι γυναίκες (80%). Δεδομένου ότι οι κύριοι διαμορφωτές γνώμης όπως η Lady Penguin, αναμφισβήτητα η πιο σημαντική κοινωνική προσωπικότητα των μέσων ενημέρωσης στην Κίνα με εκατομμύρια οπαδούς, υποστηρίζουν την κατανάλωση κρασιού πριν από τον ύπνο για λόγους "ομορφιάς" οι μικρές φιάλες έχουν αποκτήσει μια καλή θέση στην κινεζική αγορά τα τελευταία χρόνια.

 

Το κινεζικό κρασί κερδίζει δημοτικότητα

Το γαλλικό κρασί παραμένει το αγαπημένο κρασί των Κινέζων καταναλωτών (75%). Σημειώστε, ωστόσο, ότι σύμφωνα με την έρευνα της HKTDC η Κίνα γίνεται η δεύτερη πιο περιζήτητη οινολοπαραγωγική περιοχή (46%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (30%), την Αυστραλία (23%), τη Χιλή (22%) και την Ισπανία (18%).

  

Επανεξαγωγές

Όλοι οι οίνοι που εξάγονται στο Χονγκ Κονγκ καταναλώνονται τοπικά; Όχι. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η HKTDC, το προηγούμενο έτος το Χονγκ Κονγκ εξήγαγε οίνους αξίας 439 εκατομμυρίων δολαρίων (396,6 εκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων το 84,4% στην ηπειρωτική Κίνα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το περασμένο έτος το Χονγκ Κονγκ εισήγαγε κρασιά αξίας 12 δισεκατομμυρίων ΗΚ $ (1,355 δισεκατομμύρια ευρώ), πράγμα που σημαίνει ότι περίπου το ένα τρίτο των οίνων που αποστέλλονται στο Χονγκ Κονγκ επανεξάγονται στην Ηπειρωτική Κίνα κάθε χρόνο.

Ωστόσο, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, εξαιτίας της επιβράδυνσης της αγοράς οίνου στην ήπειρο, οι επανεξαγωγές των εισαγόμενων οίνων στο Χονγκ Κονγκ επιβραδύνθηκαν επίσης. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2019, οι συνολικές εξαγωγές οίνων μειώθηκαν κατά 64% σε αξία, μετά από αντίστοιχη πτώση 22,5% πέρυσι, σύμφωνα με την HKTDC.

 

Η ευεργετική επίδραση στην υγεία

Στην Κίνα η κατανάλωση κρασιού κινείται αντίθετα με τα έθιμα στις δυτικές χώρες, όπου το κρασί καταναλώνεται παραδοσιακά στο πλαίσιο ενός μαγειρικού τελετουργικού. Όλοι οι άνθρωποι που ερωτήθηκαν από την HKTDC εξήγησαν ότι καταναλώνουν κρασί κυρίως για λόγους υγείας, λόγω κοινωνικής κατάστασης ή για λόγους ομορφιάς. Οι αναφορές από την Κίνα συσχετίζουν την κατανάλωση κόκκινου κρασιού με τα οφέλη για την υγεία, όπως η πρόληψη των καρδιακών παθήσεων και της γήρανσης.

 

Κατανάλωση στο σπίτι

Μεταξύ των πιο εκπληκτικών πορισμάτων της έρευνας HKTDC που παρουσίασε η Alice Tsang, αναφέρεται η προτίμηση που εξέφρασε ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών για την κατανάλωση στο σπίτι. Το 74% των ερωτηθέντων επιλέγουν ως τόπο κατανάλωσης το σπίτι ως το αγαπημένο τους μέρος για να πίνουν κρασί, ακολουθούμενο από ένα πάρτι, ένα δείπνο στο εστιατόριο μόνοι ή με την οικογένειά τους, ένα συμπόσιο και ένα επαγγελματικό γεγονός. Μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών οίνου, το rosé παραμένει το λιγότερο γνωστό, καθώς το 50% των καταναλωτών το αναγνωρίζει σπάνια. Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι οι ερωτηθέντες για την τιμή που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για ένα μπουκάλι κρασί, το RMB 200 (€ 25.73) ξεχωρίζει ως η ιδανική τοποθέτηση (!!!).


Όλα σχετίζονται με τη γεύση

Μερικές φορές η τιμή δεν είναι το μοναδικό κριτήριο και αυτή η παρατήρηση ισχύει ιδιαίτερα για την περίπτωση των Κινέζων καταναλωτών οίνου. Σύμφωνα με την έρευνα της HKTDC, η γεύση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στην απόφαση αγοράς (48%), ακολουθούμενη από τη μάρκα (40%). Οι ποικιλίες σταφυλιών, οι ετικέτες ποιότητας, τα προφίλ οίνου και η χώρα προέλευσης θεωρούνται επίσης σημαντικά, ενώ η τιμή είναι το λιγότερο σημαντικό κριτήριο σύμφωνα με τους ερωτηθέντες.

 

Εξακολουθούν να αγοράζουν το κρασί από τα καταστήματα

Έχουν γίνει πολλές συζητήσεις σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές στην Κίνα και τον τρόπο με τον οποίο το ηλεκτρονικό εμπόριο φέρνει την επανάσταση στο λιανικό εμπόριο. Ακόμα, όμως για την αγορά κρασιού, τα παραδοσιακά φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να προτιμώνται σε σχέση με τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Σύμφωνα με την Alice Tsang, η μεγάλη διανομή, οι κάβες και τα σούπερ μάρκετ ευνοούνται από τους καταναλωτές κρασιού. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος έχουν λιγότερη εμπιστοσύνη στις ηλεκτρονικές αγορές οίνου, ενώ οι καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα (15.000 + RMB) είναι πιο ανοικτοί στις ηλεκτρονικές αγορές.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 627 επισκέπτες συνδεδεμένους