18 Νοεμβρίου 2021
Περισσότεροι από τους μισούς Κινέζους χρήστες του διαδικτύου πίνουν κρασί για να χαλαρώσουν
Οι Κινέζοι χρήστες του Διαδικτύου δεν βλέπουν πλέον το κρασί ως δώρο ή ως καθολική θεραπεία.
Σύμφωνα με μελέτη της iiMedia για τη συμπεριφορά των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου όσον αφορά την κατανάλωση κρασιού, περισσότερο από το 80% των χρηστών του Διαδικτύου έχουν ήδη καταναλώσει κρασί και το έχουν αγοράσει διαδικτυακά. Στο παρελθόν, το κρασί θεωρείτο αγαθό πολυτελείας, που ταιριάζει στην κινεζική κουλτούρα δώρων, καθώς συμβολίζει τον πλούτο ή τη δύναμη. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 53,6% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν κρασί ως δώρο. Αλλά αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι ότι το 83,9% των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν επίσης κρασί για ευχαρίστηση, απόδειξη ότι έχει εξελιχθεί από αντικείμενο δώρου σε προσωπική κατανάλωση.
Όσον αφορά τους λόγους κατανάλωσης, το 50,1% των Κινέζων χρηστών του διαδικτύου πίνουν κρασί για να χαλαρώσουν ενώ το 47,6% από αυτούς εκτιμά την αίσθησή του στο στόμα. Επιπλέον, το 32,7% πιστεύει ότι το κρασί έχει την ικανότητα να ενισχύει τις συγκεντρώσεις, ενώ μόνο το 18,2% από αυτούς το καταναλώνουν για να συνοδεύσουν το φαγητό. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, η υγεία παραμένει ένα άλλο σημαντικό κίνητρο για την κατανάλωση κρασιού στην Κίνα. Το 46,5% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το κρασί μπορεί να είναι ευεργετικό για την υγεία, ενώ το 29,1% το πίνουν για να διατηρήσουν την ομορφιά τους. Το κρασί διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο σε κοινωνικό πλαίσιο, με το 37,6% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου που ερωτήθηκαν να λένε ότι το πίνουν όταν συμμετέχουν σε κοινωνικές συγκεντρώσεις.
Τέλος, ορισμένοι Κινέζοι χρήστες του Διαδικτύου βλέπουν το κρασί ως επενδυτικό πλεονέκτημα. Πράγματι, το 22,8% από αυτούς δηλώνουν ότι αγοράζουν κρασί για συλλογή ή για μελλοντική επένδυση, ενώ το 8,9% πιστεύουν ότι η κατανάλωση κρασιού είναι συνώνυμη με το καλό γούστο όσον αφορά το στυλ ζωής.
Προτιμήσεις
Παραδόξως, όταν πρόκειται για εισαγόμενα κρασιά και εθνικά κρασιά, η ισορροπία γέρνει υπέρ των κρασιών που παράγονται στην Κίνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 72% των χρηστών του Διαδικτύου που ερωτήθηκαν προτιμούν εθνικές μάρκες κρασιού, ενώ μόνο το 28% επιλέγει ξένες μάρκες. Το μερίδιο των εισαγόμενων αυξάνεται μεταξύ των ατόμων με υψηλότερα εισοδήματα ή μεταξύ των στελεχών: το 32,1% των τελευταίων δηλώνει ότι προτιμά ξένες μάρκες κρασιού, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από αυτό που παρατηρείται στο σύνολο του πληθυσμού. Η μελέτη επιβεβαιώνει επίσης την υπόθεση ότι οι Κινέζοι καταναλωτές προτιμούν τα κόκκινα κρασιά από τα λευκά, με το κόκκινο να συνδέεται κυρίως με τον πλούτο και την τύχη στην κινεζική κουλτούρα. Κατά συνέπεια, το 82% των Κινέζων χρηστών του Διαδικτύου προτιμούν τα κόκκινα κρασιά, έναντι μόνο 10,8% τα λευκά και 4% τα ροζέ.
Στρατηγική μάρκετινγκ
Ακόμα κι αν με την πρώτη ματιά, οι πολυτελείς συσκευασίες ασκούν μια δύναμη προσέλκυσης των Κινέζων καταναλωτών, το κύριο μέλημά τους παραμένει η ποιότητα του κρασιού. Έτσι, το 54,6% των χρηστών του Διαδικτύου δήλωσε ότι θυμάται μια συγκεκριμένη μάρκα κρασιού για την αίσθηση που δίνει στο στόμα και τη γεύση του. Ακολουθούν ο σχεδιασμός συσκευασιών, η διαφήμιση και η προώθηση, με 18,7%, 17% και 9,7% των ψήφων αντίστοιχα.
Για να διεισδύσει κανείς στην κινεζική αγορά, η προώθηση σε πλατφόρμες ζωντανής ροής, αποτελούν ένα νέο σταυροδρόμι μεταξύ ηλεκτρονικού εμπορίου και μάρκετινγκ, που είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης. Διαπιστώθηκε ότι το 48% των χρηστών του Διαδικτύου λαμβάνουν πληροφορίες για το κρασί από πλατφόρμες σύντομων βίντεο όπως οι Douyin, Kuaishou και Wesee.
Στον επηρεασμό των καταναλωτών ακολουθούν οι στενοί φίλοι και τα παραδοσιακά διαφημιστικά κανάλια, συμπεριλαμβανομένων της τηλεόρασης, των ανελκυστήρων και των διαφημίσεων στα καταστήματα, με 45,3% και 42,3% αντίστοιχα.
Οι πλατφόρμες κοινής χρήσης περιεχομένου, όπως το Xiaohongshu (Μικρό Κόκκινο Βιβλίο), το Zhihu και το Weibo είναι επίσης σημαντικές πηγές πληροφοριών για το κρασί, που ευνοούνται από το 42,1% των ερωτηθέντων. Οι παραδοσιακές εκθέσεις και οι ειδικές εκθέσεις αντιπροσωπεύουν το 33,9%, έναντι 12,2% που αφορούν βιβλία.