3 Δεκεμβρίου 2014
Η ΑΕΣ Πεζών επίσημος χορηγός της έκθεσης “Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν τον El Greco”
Εγκαινιάζεται σήμερα στις 20:00 η Έκθεση “Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν τον El Greco”, στο Βυζαντινό Χριστιανικό Μουσείο, που βρίσκεται στη Β. Σοφίας 22, στο πλαίσιο του Έτους El Greco.
Το ΒΧΜ απευθύνθηκε στην ΚΕΟΣΟΕ για χορήγια οίνων στην οποία ανταποκρίθηκε η ΑΕΣ Πεζών δεδομένης της καταγωγής του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.
Το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δημόσια μουσεία στην Ελλάδα.
Ιδρύθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα (1914) με σκοπό τη συλλογή, μελέτη, διατήρηση και έκθεση της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής πολιτιστικής κληρονομιάς στην ελληνική επικράτεια. Η συλλογή του Μουσείου περιέχει σημαντικό αριθμό αντικειμένων (περίπου 25.000) όπως φορητές εικόνες, τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, γλυπτά, κεραμικά, υφάσματα, μικροτεχνία, χειρόγραφα και παλαίτυπα, ζωγραφικά έργα, αντίγραφα και αρχιτεκτονικά μέλη.
Σήμερα, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο έχοντας ολοκληρώσει, τόσο την επανέκθεση των μονίμων συλλογών του, όσο και την αναδιαμόρφωση του κεντρικού μεγάρου της Δούκισσας της Πλακεντίας (Villa Ilissia) σε χώρο υποδοχής και περιοδικών εκθέσεων, με σύγχρονο πωλητήριο, café και ειδυλλιακό περιβάλλοντα χώρο, αποτελεί μια όαση πρασίνου και μνήμης στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας.
Τα αποτελέσματα της απήχησης των ποικίλων δραστηριοτήτων του είναι πλέον ορατά. Το Μουσείο έχει μετατραπεί σ’ έναν πραγματικά ανοιχτό στην κοινωνία τόπο μάθησης και ψυχαγωγίας, διπλασιάζοντας τον αριθμό των επισκεπτών του.
Στο πλαίσιο αυτό το ΒΧΜ, συμμετέχοντας στο «Έτος El Greco» και στο ευρύτερο ελληνικό πρόγραμμα για την επέτειο των 400 χρόνων από το θάνατο του μεγάλου καλλιτέχνη, διοργανώνει έκθεση με τίτλο «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν από τον El Greco».
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 3 Δεκεμβρίου του 2014 έως και τον Μάρτιο του 2015. Επιδιώκει να φωτίσει το κοινωνικό και καλλιτεχνικό περιβάλλον της Κρήτης του 16ου αιώνα, στο οποίο διαμορφώθηκε η προσωπικότητα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου πριν την αναχώρησή του για τη Βενετία το 1567. Παράλληλα, επιχειρεί να εντάξει τον ίδιο και την πρώιμη καλλιτεχνική του παραγωγή στο περιβάλλον αυτό.