3 Δεκεμβρίου 2015
Τι πραγματικά θέλουν οι αμερικανοί καταναλωτές
Παγκοσμίως, οι υπεύθυνοι marketing έχουν διαβάσει επιμελώς τα αποτελέσματα των μελετών και ερευνών αγοράς για να βελτιώσουν
τόσο τις μελλοντικές καμπάνιες τους και, επίσης το γευστικό προφίλ των κρασιών τους.
Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Sonoma
Από την άποψη της Ευρώπης, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν μια τεράστια αγορά, περίπλοκη και κατακερματισμένη. Τίποτα πιο λογικό, λοιπόν, από το να διεξάγονται έρευνες αγοράς και άλλες έρευνες για να προσπαθήσουν να εντοπίσουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών των ΗΠΑ με στόχο την προσφορά που θα έπρεπε να τους προτείνουμε. Αυτό το μήνα, το πανεπιστήμιο του Sonoma, συμπεριλαμβανομένων των καθηγητών Δρ Liz Thach και Δρ Cathrin Chang, προσφέρουν μια σειρά από πληροφορίες που αντλήθηκαν από ένα δείγμα 1.072 καταναλωτών στις ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων το 56% τακτικών καταναλωτών (δηλαδή με ημερήσια κατανάλωση ή αρκετές φορές την εβδομάδα). Το δείγμα ήταν αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού, για όλες τις ηλικιακές ομάδες που μελετήθηκαν - στην πραγματικότητα, το 56% από αυτούς εμπίπτουν στην κατηγορία που ονομάζεται Millénaire (Millennials).
Φρουτώδες προφίλ, πιο δημοφιλή τα ημίγλυκα και τα γλυκά κρασιά
Η έρευνα, η δεύτερη του είδους της μετά το 2014, συμπεραίνει ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές εξέφρασαν την ελαφρά προτίμηση για τους ερυθρούς οίνους (74%) από τους λευκούς (72%). Επόμενοι είναι οι ροζέ (43%), οι αφρώδεις (42%), τα γλυκά κρασιά (19%) και τα ενισχυμένα κρασιά (8%). Στην ερώτηση, «Ποια είναι η προτιμώμενη γεύση σας;» απάντησαν: το 58% προτιμούν φρουτώδες προφίλ, ημίγλυκα και γλυκά κρασιά. Η γεύση του κρασιού αναφέρεται για πρώτη φορά ως κίνητρο των καταναλωτών, που συνοδεύεται από την επιθυμία για χαλάρωση. Από την άποψη των αγοραστικών κριτηρίων, η τιμή έρχεται πρώτη (72% των ερωτηθέντων) και το σήμα (67%), η ποικιλία σταφυλιού (36%) και η χώρα προέλευσης (35%). Για το τελευταίο κριτήριο που κατατάσσεται στην τέταρτη θέση των κριτηρίων αγοράς, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με την αγαπημένη χώρα τους: όπως ήταν αναμενόμενο, οι ΗΠΑ ήταν υπερήφανα μπροστά (το 95% είχε ήδη αγοράσει αμερικανικό κρασί κατά τους τελευταίους 12 μήνες), ακολουθούμενες από την Ιταλία (50%), τη Γαλλία (44%), την Ισπανία (32%) και την Αυστραλία (26%).
Η σημασία του τμήματος αγοράς 10 έως 15 $ επιβεβαιώνεται
Όσον αφορά τα προνομιακά σημεία πώλησης, τα εξειδικευμένα καταστήματα είναι στην κορυφή: τίποτα πιο λογικό, γιατί σε πολλές πολιτείες, τα σούπερ μάρκετ δεν επιτρέπεται να πωλούν αλκοολούχα ποτά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο δύσκολα προσελκύει καταναλωτές στις ΗΠΑ, μόνο το 6% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το χρησιμοποιεί σχεδόν συστηματικά. Και πάλι, όταν γνωρίζει τη νομοθεσία, τίποτα δεν είναι πιο περίπλοκο σχετικά με την τον οίνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και τα έξοδα αποστολής. Σε σχέση με το εύρος των τιμών, η πιο κοινή τοποθέτηση για οικιακή κατανάλωση είναι μεταξύ 10 και $ 15 ανά φιάλη (32%). Παρ 'όλα αυτά, το 19% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να δαπανήσει μεταξύ $ 15 και $ 20 και 14% πάνω από $ 20. Στο εστιατόριο, ο καταμερισμός αυτός είναι φυσικά υψηλότερος: Η μέση τιμή τοποθετείται στα $ 26-35 (23%), αλλά το 16% των ερωτηθέντων είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν μεταξύ $ 36 και $ 45, και 12% πάνω από $ 46. Πληροφορία πιο εκπληκτική, αλλά ίσως μεροληπτική από το μέγεθος του δείγματος μεταξύ των νέων καταναλωτών: το 24% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αγοράζουν μόνο κρασί σε ποτήρι στο εστιατόριο και δαπανούν κατά μέσο όρο $ 7 έως $ 10 για ένα ποτήρι (51% από αυτούς). Οι επενδύσεις που έγιναν από πολλές εταιρείες σε μια σειρά από κρασιά υποστηρίζουν αυτό το συμπέρασμα.
Η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα είναι απαραίτητη
Τέλος, όπως και για τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πηγές πληροφοριών, τονίζεται η χρήση των κοινωνικών δικτύων: το Facebook βρίσκεται στην κορυφή των δικτύων (84%) το YouTube (47%) και Twitter (45%). Μόνο το 6% των ερωτηθέντων δεν χρησιμοποιούν κανένα κοινωνικό δίκτυο για να συλλέξει πληροφορίες και συμβουλές σχετικά με τα κρασιά. Το ποσοστό διείσδυσης των smartphones είναι πολύ σημαντικό (90% του δείγματος), οι εφαρμογές (συμπεριλαμβανομένων Vivino, HelloVino, κρασί και Searcher και Delectable) προτiμώνται για να επιλέξουν ένα κρασί, γνωρίζοντας την τιμή του και να πετύχουν εκπτώσεις. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα αποτελέσματα, οι ερευνητές συμβουλεύουν τη συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα για να δημιουργείται αλληλεπίδραση με τους πελάτες και να διασφαλίζεται ότι το κρασί είναι παρόν στις προσβάσιμες ιστοσελίδες από ένα smartphone και διαφορετικές θεματικές εφαρμογές.
Η σχετικότητα των αποτελεσμάτων υπό αμφισβήτηση;
Αφού εξετάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας, τίθεται το ερώτημα, «Πόσο αντανακλούν πραγματικά τα συμπεράσματα της έρευνας σ’ αυτό που θέλει να αγοράσει ο καταναλωτής;» Αυτό είναι το ερώτημα που ανέκυψε από το περιοδικό Wine Spectator. Ο δημοσιογράφος Matt Kramer απάντησε: "Εξαρτάται αν μιλάμε για macro ή micro-επίπεδο ... Για να κατανοήσουμε πραγματικά το κρασί στην Αμερική σήμερα, είναι απαραίτητο – ακόμη και ζωτικής σημασίας – να αναλύουμε ... την αμερικάνικη κλίμακα σε micro επίπεδο γιατί είναι αυτό που μας δείχνει προς ποια κατεύθυνση κινούμαστε και πώς εξελισσόμαστε συνεχώς."
Μια άλλη οπτική της αγοράς των ΗΠΑ
Για τον Αμερικανό δημοσιογράφο, σε όλη τη χώρα ο Αμερικανός καταναλωτής ήταν ανέκαθεν υπέρ των γλυκών και φθηνών κρασιών. "Αυτό θέλαμε πριν από 40 χρόνια. Ο καταναλωτής αυτός δεν υπάρχει σήμερα, είναι, σύμφωνα με το Wine Spectator, είναι ένα είδος υπό εξαφάνιση. Και επίσης, «ο τεράστιος αριθμός των Αμερικανών καταναλωτών σε μικρο-κλίμακα που λατρεύουν τα ιταλικά κρασιά, τα τοπικά κρασιά ... και το Pinot Noir ... υπήρχε πριν από 20 χρόνια. Για το Wine Spectator – στόχευση αποτελεί ένα ακροατήριο που αναζητα ενεργά οίνους που συνδέουν την γαστρονομία, με την κατανάλωσή του.