4 Απριλίου 2016
Η Vinexpo προβλέπει αύξηση 5,2% της κατανάλωση οίνων στην Ασία μέχρι το 2019
Δύο μήνες πριν από την έναρξη της Vinexpo στο Χονγκ Κονγκ, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 24 έως τις 26 Μαΐου στο Συνεδριακό και Εκθεσιακό Κέντρο του Χονγκ Κονγκ, οι διοργανωτές ανακοίνωσαν τις προβλέψεις για την πορεία της κατανάλωσης οίνου στην περιοχή.
Μετατόπιση της αύξησης της κατανάλωσης σε άλλες αγορές
Οι προβλέψεις που διατυπώνονται βάσει μελέτης που διεξήχθη από το IWSR είναι σχετικά αισιόδοξες αφού προβλέπουν μια αύξηση κατά 5,2% της κατανάλωσης στην Ασία και τον Ειρηνικό μεταξύ 2015 και 2019. Φυσικά, αυτή η αύξηση απέχει πολύ από την αύξηση του 18,4% μεταξύ του 2010 και του 2014, αλλά η εξέλιξη παραμένει θετική και βασίζεται σε ένα όγκο που συνεχίζει να αυξάνεται. Το 2014, σύμφωνα πάντα με την Vinexpo- IWSR, η κατανάλωση κρασιών ακόμα στην Ασία-Ειρηνικό έφθασε 264.300.000 κιβώτια, έναν όγκο που αντιπροσωπεύει το 11% της παγκόσμιας κατανάλωσης. Για τους διοργανωτές της Vinexpo, η κύρια αιτία για αισιοδοξία είναι το γεγονός ότι η κατά κεφαλήν κατανάλωση παραμένει εξαιρετικά χαμηλή στην Ασία, προαναγγέλλοντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη, όλες οι χώρες της Ασίας-Ειρηνικού είναι ανοδικές. Μεταξύ 2009 και 2014, ο όγκος αυξήθηκε σε όλες τις αγορές της περιοχής, με την ανάπτυξη ιδιαίτερα ισχυρή στην Κίνα, την Ταϊβάν και το Βιετνάμ. Το 2019, η μελέτη προβλέπει μια στροφή της ανάπτυξης στην Ινδία, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 90,5% κατ’ όγκο, στις Φιλιππίνες (+ 26,5%), στο Βιετνάμ (+18,2%) , στη Νότια Κορέα (+18,5%) και στην Ιαπωνία (+14,9%).
Δεν ανακάμπτει ακόμη η Κίνα
Αυτές οι προβλέψεις είναι πολύ αισιόδοξες, τι ισχύει όμως για την Κίνα; Αυτό που επισημαίνει η κινεζική εφημερίδα Shanghai Daily, είναι οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη χώρα. Επίσης, με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε η Vinexpo-IWSR, η εφημερίδα σημειώνει ότι η κινεζική κατανάλωση στο κόκκινο κρασί μειώθηκε κατά 7.240.000 κιβώτια το 2015 (131.900.000 κιβώτια) σε σύγκριση με το 2014. Ο Wang ZuMing, Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Αλκοολούχων ποτών της Κίνας, που επικαλείται επίσης η εφημερίδα, θεωρεί ότι είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για ανάκαμψη της κατανάλωσης.