3 Ιανουαρίου 2018
Πώς η αγγλική αγορά προσαρμόζεται στο Brexit
Στη Μεγάλη Βρετανία, η διανομή και οι καταναλωτές κρασιού προσαρμόζονται στις οικονομικές συνέπειες του Brexit.
Το Wine Intelligence αναλύει σε έκθεσή του, τα πρώτα αποτελέσματα του Brexit στη βρετανική αγορά.
Οι συνέπειες του Brexit δεν είναι ακόμη απολύτως σαφείς, αφού η τελική συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Μεγάλης Βρετανίας δεν έχει ολοκληρωθεί. Το Wine Intelligence όμως εντοπίζει τα πρώτα στοιχεία της προσαρμογής της διανομής και της κατανάλωσης στην αγγλική αγορά, στην έκθεσή του για την εν λόγω αγορά που δημοσιεύθηκε στις 12 Δεκεμβρίου. Σε αυτή τη μεταβατική φάση (πριν από την ολοκλήρωση της συμφωνίας), η αγορά αντιμετωπίζει μια πολύπλευρη πρόκληση που περιλαμβάνει τις αυξανόμενες τιμές (επιδεινούμενες από τη μικρή συγκομιδή του 2017), τις δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες, το αυξημένο κόστος εργασίας και τους φόρους ακίνητης περιουσίας. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές του κρασιού αυξάνονται στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Η μέση τιμή έσπασε έτσι το όριο των 5 λιβρών το 2017 (5,6 ευρώ), φθάνοντας τις 5,56 λίρες το δεύτερο τρίμηνο (7,56 ευρώ).
Στο πλαίσιο αυτό, οι διανομείς στη Βρετανία αναζητούν λύσεις για τη διατήρηση των περιθωρίων κέρδους τους όσον αφορά τα τελικά σημεία πώλησης και την επιτόπια κατανάλωση. Ορισμένοι προτιμούν την υποκατάσταση της ποιότητας του κρασιού, άλλοι παίζουν με τον όγκο που πωλείται. Η πώληση κρασιού σε ποτήρι θεωρείται προφανώς ως ένας τρόπος εξοικονόμησης προς εκπλήρωση αυτού του στόχου, ειδικά καθώς οι καταναλωτικές τάσεις ήδη κινούνται εδώ και αρκετά χρόνια προς τη μείωση του όγκου και προς διερεύνηση της ποιότητας.
Το Wine Intelligence επισημαίνει επίσης ότι οι καταναλωτές δεν συνειδητοποιούν ότι αλλάζουν τις συνήθειες τους. Πρόκειται για μια μεγάλη πλειοψηφία που εκτιμά ότι ο τρόπος κατανάλωσης δεν θα αλλάξει εξαιτίας του Brexit. Είναι επίσης πολύ πιθανό να πιστεύουν ότι η συμφωνία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Μεγάλης Βρετανίας δεν θα επηρεάσει τις αγοραστικές τους συνήθειες, ακόμη και αν οι τιμές αυξάνονται. Είναι πιθανό εντούτοις η κατανάλωση θα μειωθεί σε όγκο και να κινείται όλο και περισσότερο προς την αγορά οίνων υψηλής ποιότητας.