Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

15 Μαΐου 2018

Οι τελευταίες τάσεις κατανάλωσης και διανομής στο Ηνωμένο Βασίλειο


Σε συνέδριο για την καινοτομία στη βιομηχανία οίνων και οινοπνευματωδών ποτών που πραγματοποιήθηκε στο Burgundy School of Business, ο Michael Werner, υπεύθυνος μελετών Marketing της Berry Bros, γνωστός εισαγωγέας κρασιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, προέβη σε επισκόπηση των τωρινών τάσεων και των μελλοντικών σε αυτή την πολύ σημαντική εισαγωγική αγορά. Ο επαγγελματίας υπενθύμισε για μια ακόμη φορά το σημερινό δύσκολο πλαίσιο, υπογραμμίζοντας την πολύ έντονη αύξηση της μέσης τιμής των οίνων στην αγορά της Βρετανίας τα τελευταία χρόνια.

 

"Μειωμένη κατανάλωση"

"Δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλή η μέση τιμή και συνεχίζει να εξελίσσεται", εξήγησε. Κύρια αιτία, αλλά όχι η μόνη: η απώλεια αξίας της λίρας στερλίνας έναντι του ευρώ, εν μέρει λόγω του Brexit. Παράλληλα είμαστε μάρτυρες μιας επιβράδυνσης της κατανάλωσης, αλλά η αγορά καταναλώνει τακτικά αλκοόλ από το 2004, παρά τους υψηλότερους φόρους για το αλκοόλ ... «Η κατάσταση είναι περίπλοκη για τους λιανοπωλητές και τους διανομείς, με τα περιθώρια να εξασθενούν», συνόψισε ο Michael Werner. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να ελπίζουμε.

Από την πλευρά της διανομής, υπάρχουν λιγότερα «σύνορα» μεταξύ των διαφόρων φορέων: οι χονδρέμποροι, οι λιανοπωλητές, οι έμποροι κρασιού, οι έμποροι που γίνονται παραγωγοί, τα μπαρ κρασιού, κρασιά όπως τα «Vagabond», «the ten cases» ή ακόμα τα «Drop wines» στο Λονδίνο προσφέρουν νέες ιδέες και νέες υπηρεσίες παράδοσης στο σπίτι. Η άφιξη των τεχνολογιών όπως το σύστημα Coravin ή οι μηχανές διανομής κρασιού σε ποτήρι (Enomatic) επιτρέπουν να καταστεί η κατανάλωση πιο προσιτή για τους βρετανούς καταναλωτές, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσει ένα ολόκληρο μπουκάλι. Για τους εστιάτορες και τους λιανοπωλητές, οι πρακτικές αυτές συμβάλλουν στην πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων και αυτές οι μορφές είναι πιο κερδοφόρες.


Η ευκαιρία ψηφιακής διανομής

Η αυξανόμενη επιρροή του διαδικτύου που κάνουν τους καταναλωτές να ανακαλύψουν κρασιά, επισημάνθηκε επίσης: "Οι εφαρμογές όπως το Vivino αλλάζουν τον τρόπο προσέγγισης του κρασιού". Αυτή η κοινότητα 29 εκατομμυρίων χρηστών εκδίδει συστάσεις με δημοσιευμένες κριτικές και αξιολογήσεις, τις οποίες εμπιστεύονται οι χρήστες. "Είναι μια τεράστια βάση δεδομένων με κριτικές και αξιολογήσεις κρασιών", αναφέρει ο εισαγωγέας.

 

Η ψηφιακή τεχνολογία φέρνει επίσης νέες πλατφόρμες πώλησης οίνου, όπως την vindependents ή την eebria.com: αυτές συμβάλλουν στην κεντρικοποίηση των αγορών για μπύρες, αλκοόλ, κρασιά - που αγοράζονται απευθείας από τους παραγωγούς και στις οποίες τα μπαρ, οι παμπ ή τα εστιατόρια μπορούν επίσης να παραγγείλουν. Αντιπροσωπεύουν έναν νέο τρόπο καταστρατήγησης των χονδρεμπόρων. "Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια σημαντική τάση είναι η αγορά κρασιών απευθείας από τους παραγωγούς", τονίζει ο Michael Werner.

 

Μεγάλο δυναμικό για κρασιά με χαμηλότερο αλκοόλ

Ένα άλλο φαινόμενο σε πλήρη εξέλιξη: η κατανάλωση οίνων ή αλκοόλης με χαμηλά επίπεδα αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ. Οι Βρετανοί καταναλωτές γίνονται ολοένα και πιο ευαίσθητοι σε αυτό το θέμα. Για παράδειγμα, η βρετανική εκστρατεία πρόληψης "Dry January" (που σημαίνει μη αλκοολικός Ιανουάριος) ήταν μια τεράστια επιτυχία το 2018, με περισσότερους από 3 εκατομμύρια συμμετέχοντες. Το εμπορικό σήμα οινοπνευματωδών χωρίς αλκοόλ «Seedslip» απεικονίζει αυτή την τάση. Ήλθε πρόσφατα στην αγορά και εκτόπισε σημαντικές φίρμες.

Τώρα προσφέρεται από τα καλύτερα εστιατόρια και ξενοδοχεία στο Λονδίνο: Dandelyan, Soho house, κλπ. "Υπάρχει τεράστιο δυναμικό σε αυτή την προοπτική", αναφέρει ο Michael Werner. Αυτή η αυξανόμενη ζήτηση πρέπει να ληφθεί υπόψη και να αξιοποιηθεί, για παράδειγμα, προσφέροντας μικρότερες συσκευασίες που ενθαρρύνουν τη μείωση της κατανάλωσης.

Τέλος, η τελευταία ισχυρή τάση όσον αφορά το μάρκετινγκ είναι η αυξανόμενη σημασία που δίδεται στο «lifestyle», μια έννοια που είναι πολύ παρούσα στο βρετανικό τύπο ως ευγενής συμπεριφορά. "Πρέπει να ξεχωρίζεις λέγοντας προσωπικές ιστορίες, την ιστορία της μάρκας, συμβουλεύει ο εμπειρογνώμονας: Όχι πώς φτιάχνεις το κρασί, αλλά ενδιαφέρει γιατί το κάνεις αυτό, και βασίζεται στην ιδέα αναδημιουργίας μιας συναισθηματικής σύνδεσης με τους πελάτες".

 

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 755 επισκέπτες συνδεδεμένους