Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

29 Ιανουαρίου 2019

Οι τρεις λέξεις-κλειδιά για το κρασί στην αμερικάνικη αγορά οίνου: Καινοτομία, καινοτομία, καινοτομία μέρος Ι


Η ανάπτυξη της αμερικανικής αγοράς κρασιού παραμένει θετική, αλλά εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης. Στο πλαίσιο αυτό, το καλύτερο είναι να εντοπισθούν ελπιδοφόρα κρυφά σημεία και αναδυόμενες τάσεις. Αμερικανοί ειδικοί φωτίζουν αθέατες πλευρές.


Το κρασί πηγαίνει με κόντρα άνεμο

"Η έκρηξη κατανάλωσης κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες δείχνει σημεία επιβράδυνσης", δηλώνει ο Cyril Penn, αρχισυντάκτης του σημαντικού αμερικανικού περιοδικού Wine Business Monthly, σε συνέδριο που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης World Bulk Wine στο τέλος του προηγούμενου Νοεμβρίου στο Άμστερνταμ. "Κατά τους πρώτους μήνες του 2018, οι αριθμοί δείχνουν ότι η ανάπτυξη μεγάλων ομάδων καταναλωτών επιβραδύνεται και η αγορά είναι σταθερή". Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό, συμπεριλαμβανομένων δημογραφικών και ανταγωνιστικών ερμηνειών. Οι καινοτομίες σε άλλες κατηγορίες ποτών, για παράδειγμα, πλήττουν την αύξηση των πωλήσεων των κρασιών. Ο Cyril Penn συνεχίζει τα "σκληρά seltzers", αλκοολούχα ποτά με βάση το νερό του Seltz, κατά το δωδεκάμηνο που έληξε τον Ιούνιο του 2018, πραγματοποίησαν πωλήσεις οικιακής κατανάλωσης που ανήλθαν σε 257 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 85 εκατομμυρίων δολαρίων το προηγούμενο δωδεκάμηνο και 8,5 εκατομμυρίων δολαρίων το 2016, σύμφωνα με τη Nielsen. Αυτή είναι η νέα τρέλα των Αμερικανών για αυτή την κατηγορία, της οποίας η χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ διευκολύνει την ανάπτυξη της αγοράς. Η κάνναβη θα μπορούσε επίσης να ανταγωνιστεί τον οίνο: «Υπάρχουν τώρα αποδείξεις ότι προκαλεί μείωση των πωλήσεων κρασιού και ότι ο κλάδος πιστεύει ότι η πρόοδος της δεν είναι ευνοϊκή για τους οίνους», σημειώνει ο Cyril Penn. Σε επίσης αντίθεση με αυτό που μπορεί κανείς πρωταρχικά να σκεφτεί, η άνοδος των αγορών στο Διαδίκτυο δεν είναι ευοίωνη για το κρασί: «Το κρασί είναι μια παρορμητική αγορά. Όσο περισσότερο αγοράζετε στο διαδίκτυο τόσο λιγότερο πηγαίνετε στο κατάστημα. Το φαινόμενο αυτό εξηγεί εν μέρει την έλλειψη δυναμισμού της αγοράς».


Μεγάλες δημογραφικές μετακινήσεις

Η εξέλιξη των μεγάλων δημογραφικών ομάδων στις Ηνωμένες Πολιτείες παίζει επίσης ρόλο. "Κάθε μέρα, 10.000 συνταξιούχοι Boomers (γεννημένοι ανάμεσα στο 1946 έως το 1964) αντικαθίστανται από 10.000 Millenials (γεννημένοι ανάμεσα στο 1980 και 2000), οι οποίοι είναι καταχρεωμένοι. Υπάρχει συνεπώς ένα κενό στην αγοραστική δύναμη". Δεν έχει σημασία, αν οι Millenials έχουν γίνει οι αγαπημένοι των διαφημιστών και άλλων υπηρεσιών μάρκετινγκ. «Οι προσπάθειες μάρκετινγκ που στοχεύουν στους Millennials έχουν προσελκύσει τεράστιες επενδύσεις, αλλά οι Millennials δεν δείχνουν πίστη σε μάρκες» τονίζει η Deborah Parker Wong, Αμερικανή δημοσιογράφος και εκπαιδεύτρια, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου. "Δεν έχουν διαθέσιμο εισόδημα και ακόμα κι αν το επόμενο έτος θα ξεπεράσουν τους Boomers σε αριθμό, θα πιάσουν τη Generation X (γεννημένοι ανάμεσα στο 1965 και 1980) σε οκτώ χρόνια". Σύμφωνα με τον διεθνή υπεύθυνο οίνου του περιοδικού Somm, η Generation X είναι ο πιο ενδιαφέρων στόχος. «Είναι αυτοί που ξοδεύουν περισσότερο στο κρασί και όχι οι Boomers. Ενδιαφέρονται πραγματικά για τα κρασιά και εκτιμούν ένα πολύ ευρύ φάσμα προϊόντων". Σε αντίθεση με τους Boomers που, "έχουν μάλλον αμετάβλητες συνήθειες".


Η σημασία της συσκευασίας

Πέρα από τις προτιμήσεις των διαφόρων δημογραφικών ομάδων, ορισμένες βασικές τάσεις εξακολουθούν να παρουσιάζουν ευκαιρίες. Για τον Cyril Penn, η συσκευασία έχει γίνει ένα βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης στρατηγικής στην αμερικανική αγορά. "Σκεφτείτε την καινοτομία στις συσκευασίες! "Cannetes, Tetra, BIB ... Μην επικεντρωθείτε στα μπουκάλια αν θέλετε να πλησιάσετε στην αμερικανική αγορά." Εκτός από τα bag-in-box που είναι «πολύ της μόδας στις ΗΠΑ» και για τα οποία «δεν υπάρχει χώρος για νεοεισερχόμενους στην αγορά», δηλώνει ο Cyril Penn δυναμική έχουν τα «βαρέλια-δοχεία» όπως τα βαρέλια της μπύρας. "Αυτά είναι δημοφιλή σχήματα για εστιατόρια που προσφέρουν κρασί σε ποτήρι. Υπάρχουν ευκαιρίες να αδράξουμε, ειδικά στην Ανατολική Ακτή. Η άφιξη ανακυκλώσιμων βαρελιών ρυθμίζει επίσης το πρόβλημα της επιστροφής κενών βαρελιών". Σύμφωνα με την Deborah Parker Wong, τα "βαρέλια" αντιπροσωπεύουν σήμερα το 29% της εναλλακτικής αγοράς συσκευασίας στον Ατλαντικό. Ακόμα και στις φιάλες, υπάρχουν ρεαλιστικές καινοτομίες. "Η σημασία της συσκευασίας δεν είναι νέα, αλλά οι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο ευαίσθητοι". Μια άλλη ιδιαίτερα ελπιδοφόρα τάση είναι οι «ιδιωτικές ετικέτες» που ευνοούνται από τους μεγάλους λιανοπωλητές λόγω των υψηλών περιθωρίων που δημιουργούν. Σύμφωνα με κάποιες πηγές, η αγορά "ιδιωτικών ετικετών" έχει διπλασιαστεί από το 2012 για να φτάσει έως και το 10% των πωλήσεων αυτή τη στιγμή. Και το δυναμικό ανάπτυξης παραμένει ακόμα άθικτο, αν συγκρίνουμε άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου αυτό το τμήμα είναι κοντά στο 30% της αγοράς.


ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 209 επισκέπτες συνδεδεμένους