3 Ιουλίου 2019
Έξι μεγάλες τάσεις κατανάλωσης κρασιού κάτω από το μικροσκόπιο
Τα ροζέ κρασιά και μόνο αντανακλούν αρκετές μεγάλες κοινωνικές τάσεις, όπως η επιθυμία να καταλάβουμε τι καταναλώνουμε και να ζήσουμε δυνατές εμπειρίες. Εδώ, το Μέγαρο Rose στη Νέα Υόρκη το τελευταίο καλοκαίρι .
Παρά τις ανησυχίες της ιατρικής επιθεώρησης The Lancet , πριν από λίγες εβδομάδες, και την πρόγνωση της αύξησης κατά 18% της παγκόσμιας κατανάλωσης αλκοόλ έως το 2030, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων μειώνεται. Η διατήρηση της θέσης του κρασιού σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά θα απαιτήσει πολύ λεπτομερή γνώση των κοινωνικών και εμπορικών τάσεων.
Τα σχήματα που πιστεύεται ότι είναι αμετάβλητα δεν αναπαράγονται πλέον. Οι τάσεις μεταλλάσσονται πιο γρήγορα. Αυτό αποδεικνύεται από τον αυξανόμενο αριθμό προβλέψεων των αναλυτών για την κατεύθυνση της ζήτησης. Σε έναν κόσμο που πηγαίνει πολύ γρήγορα, μια ετήσια έκθεση δεν αρκεί πια. Στα μέσα του τρέχοντος έτους, αρκετοί αναλυτές, επανεξέτασαν τις προβλέψεις που έγιναν στο τέλος του 2018, και τις αναδυόμενες τάσεις. Η εξέταση αυτών των παρατηρήσεων έδειξαν γραμμές κοινές για όλους, που συσχετίζονται πιο άμεσα μεταξύ του ποιοι είμαστε και τι καταναλώνουμε, σκιαγραφώντας ενδεικτικές τάσεις.
Καταναλώνω υπεύθυνα , έκρηξη για και οργανικά κρασιά
Στην κορυφή αυτών των τάσεων είναι υπεύθυνη η κατανάλωση, η οποία σίγουρα δεν είναι νέα, αλλά αναμφίβολα αυξάνεται. Μεταφράζεται σε μια έκρηξη ζήτησης για βιολογικά κρασιά και για ετικέτες δίκαιου εμπορίου. Το bio φαίνεται να είναι μια παγκόσμια τάση και απεικονίζει το διάσημο απόσπασμα του Jules Jouy, "πριν από λίγο καιρό, δεν ήταν καιρός".
Αν το μονοπώλιο του Κεμπέκ SAQ, για παράδειγμα, κατήργησε αυτή την κατηγορία εδώ και μερικά χρόνια από έλλειψη ενδιαφέροντος,το bio επιστρέφει σήμερα και «είναι όλο και περισσότερο στη μόδα», σημειώνει η Κριστίν Fréchette, Πρόεδρος των επιλογών Fréchette στο Κεμπέκ.
Στο Βέλγιο, η τρέλα για βιολογικά κρασιά είναι αναμφισβήτητα μεγαλη, είτε σε καταστήματα κρασιών είτε σε σούπερ μάρκετ. «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για κάτι που είναι οργανικό», σημειώνει ο Yvesο Catulleς, εταίρος στην επιχείρηση εισαγωγών rasioy De Coninck . "Η ζήτηση προέρχεται από άτομα στα εστιατόρια που ερευνούν την ετικέτα". Επίσης, στο λιανικό εμπόριο, τα βιολογικά κρασιά ανθίζουν, όπως εξηγεί ο Alain Pardoms, υπεύθυνος αγορών κρασιών της Delhaize. "Σήμερα, ο βιολογικός οίνος δεν είναι μια τάση, έχει γίνει ένας πυλώνας προσφοράς".
Έλλειψη πληροφόρησης
Από την πλευρά του, ο άγγλος MW Mark Pardoe επιβεβαιώνει: «Ζούμε την εποχή της υπεύθυνης κατανάλωσης και αυτή τη στιγμη, το κρασί συμπεριλαμβάνεται σε αυτή. Οι πελάτες μας αναζητούν υπεύθυνους οινοποιούς που εργάζονται με βιώσιμο τρόπο, με σεβασμό στο περιβάλλον ". Σε όλες τις περιπτώσεις, και ανεξάρτητα από τη χώρα, το κύριο εμπόδιο παραμένει η πληροφόρηση.
Παραμένει περίπλοκο όμως για τον καταναλωτή και εξακολουθεί να βρίσκεται σε σύγχυση ως προς την έννοια των όρων όπως χαμηλών παρεμβάσεων, φυσικό, βιώσιμο, βιοδυναμικό, βιολογικό. Αναμένουμε ότι το 2019 ο τομέας θα καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν ".
Η εμπειρία πάνω απ΄όλα
Η δίψα για πληροφορίες, γνώση και ανακάλυψη είναι επίσης μια πολύ ισχυρή και αυξανόμενη τάση, αλλά όχι κατ 'ανάγκην με τον τρόπο που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής. Αν και δεν γίνεται να εκπαιδευτούν όλοι με την WSET - ο αριθμός των μαθητών θα αυξηθεί κατά 13,5% το 2018-2019 σύμφωνα με το Wine Intelligence – η υποστήριξη της πληροφόρησης εξελίσσεται. Έτσι, η Delhaize βασίζεται σε εφαρμογές όπως το Vivino - ακόμη και αν οι συμβούλοι στο κατάστημα παραμείνουν στη θέση τους - και ο εμπειρογνώμονας προσθέτει την απλή παροχή πληροφοριών.
Ως απόδειξη, η επιτυχία του "Rose Mansion" στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης το περασμένο καλοκαίρι, που γνώρισε επιτυχία για αρκετές εβδομάδες, παρά το εισιτήριο των 45 δολαρίων ανά άτομο. "Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επικεντρώνονται στην εμπειρία, εις βάρος των αντικειμένων", δήλωσε ο Lulie Halstead, διευθυντής της Wine Intelligence, στην έκθεση του κρασιού του Λονδίνου τον περασμένο μήνα. "Τα σήματα ενσωματώνουν όλο και περισσότερες υπηρεσίες για να υπερβούν το απλό προϊόν και να προσφέρουν εμπειρίες στις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να βυθιστούν πλήρως". Για παράδειγμα, η νοτιοαφρικανική εταιρεία Overhex Wines ξεκίνησε ένα online παιχνίδι για να υποστηρίξει το εμπορικό της σήμα Balance, το οποίο ανταποκρίνεται στη διεθνή μόδα των online παιχνιδιών και την υπεύθυνη κατανάλωση.
Αύριο η παρουσίαση των υπόλοιπων τάσεων ….