Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

3 Ιουλίου 2019

Έξι μεγάλες τάσεις κατανάλωσης κρασιού κάτω από το μικροσκόπιο


Τα ροζέ κρασιά και μόνο αντανακλούν αρκετές μεγάλες κοινωνικές τάσεις, όπως η επιθυμία να καταλάβουμε τι καταναλώνουμε και να ζήσουμε δυνατές εμπειρίες. Εδώ, το Μέγαρο Rose στη Νέα Υόρκη το τελευταίο καλοκαίρι .

Παρά τις ανησυχίες της ιατρικής επιθεώρησης The Lancet , πριν από λίγες εβδομάδες, και την πρόγνωση της αύξησης κατά 18% της παγκόσμιας κατανάλωσης αλκοόλ έως το 2030, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο ρυθμός αύξησης του όγκου πωλήσεων μειώνεται. Η διατήρηση της θέσης του κρασιού σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά θα απαιτήσει πολύ λεπτομερή γνώση των κοινωνικών και εμπορικών τάσεων.

Τα σχήματα που πιστεύεται ότι είναι αμετάβλητα δεν αναπαράγονται πλέον. Οι τάσεις μεταλλάσσονται πιο γρήγορα. Αυτό αποδεικνύεται από τον αυξανόμενο αριθμό προβλέψεων των αναλυτών για την κατεύθυνση της ζήτησης. Σε έναν κόσμο που πηγαίνει πολύ γρήγορα, μια ετήσια έκθεση δεν αρκεί πια. Στα μέσα του τρέχοντος έτους, αρκετοί αναλυτές, επανεξέτασαν τις προβλέψεις που έγιναν στο τέλος του 2018, και τις αναδυόμενες τάσεις. Η εξέταση αυτών των παρατηρήσεων έδειξαν γραμμές κοινές για όλους, που συσχετίζονται πιο άμεσα μεταξύ του ποιοι είμαστε και τι καταναλώνουμε, σκιαγραφώντας ενδεικτικές τάσεις.

Καταναλώνω υπεύθυνα , έκρηξη για και οργανικά κρασιά

Στην κορυφή αυτών των τάσεων είναι υπεύθυνη η κατανάλωση, η οποία σίγουρα δεν είναι νέα, αλλά αναμφίβολα αυξάνεται. Μεταφράζεται σε μια έκρηξη ζήτησης για βιολογικά κρασιά και για ετικέτες δίκαιου εμπορίου. Το bio φαίνεται να είναι μια παγκόσμια τάση και απεικονίζει το διάσημο απόσπασμα του Jules Jouy, "πριν από λίγο καιρό, δεν ήταν καιρός".

Αν το μονοπώλιο του Κεμπέκ SAQ, για παράδειγμα, κατήργησε αυτή την κατηγορία εδώ και μερικά χρόνια από έλλειψη ενδιαφέροντος,το bio επιστρέφει σήμερα και «είναι όλο και περισσότερο στη μόδα», σημειώνει η Κριστίν Fréchette, Πρόεδρος των επιλογών Fréchette στο Κεμπέκ.

Στο Βέλγιο, η τρέλα για βιολογικά κρασιά είναι αναμφισβήτητα μεγαλη, είτε σε καταστήματα κρασιών είτε σε σούπερ μάρκετ. «Υπάρχει μεγάλη ζήτηση για κάτι που είναι οργανικό», σημειώνει ο Yvesο Catulleς, εταίρος στην επιχείρηση εισαγωγών rasioy De Coninck . "Η ζήτηση προέρχεται από άτομα στα εστιατόρια που ερευνούν την ετικέτα". Επίσης, στο λιανικό εμπόριο, τα βιολογικά κρασιά ανθίζουν, όπως εξηγεί ο Alain Pardoms, υπεύθυνος αγορών κρασιών της Delhaize. "Σήμερα, ο βιολογικός οίνος δεν είναι μια τάση, έχει γίνει ένας πυλώνας προσφοράς".

Έλλειψη πληροφόρησης

Από την πλευρά του, ο άγγλος MW Mark Pardoe επιβεβαιώνει: «Ζούμε την εποχή της υπεύθυνης κατανάλωσης και αυτή τη στιγμη, το κρασί συμπεριλαμβάνεται σε αυτή. Οι πελάτες μας αναζητούν υπεύθυνους οινοποιούς που εργάζονται με βιώσιμο τρόπο, με σεβασμό στο περιβάλλον ". Σε όλες τις περιπτώσεις, και ανεξάρτητα από τη χώρα, το κύριο εμπόδιο παραμένει η πληροφόρηση.

Παραμένει περίπλοκο όμως για τον καταναλωτή και εξακολουθεί να βρίσκεται σε σύγχυση ως προς την έννοια των όρων όπως χαμηλών παρεμβάσεων, φυσικό, βιώσιμο, βιοδυναμικό, βιολογικό. Αναμένουμε ότι το 2019 ο τομέας θα καταβάλει προσπάθειες για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν ".

Η εμπειρία πάνω απ΄όλα

Η δίψα για πληροφορίες, γνώση και ανακάλυψη είναι επίσης μια πολύ ισχυρή και αυξανόμενη τάση, αλλά όχι κατ 'ανάγκην με τον τρόπο που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής. Αν και δεν γίνεται να εκπαιδευτούν όλοι με την WSET - ο αριθμός των μαθητών θα αυξηθεί κατά 13,5% το 2018-2019 σύμφωνα με το Wine Intelligence – η υποστήριξη της πληροφόρησης εξελίσσεται. Έτσι, η Delhaize βασίζεται σε εφαρμογές όπως το Vivino - ακόμη και αν οι συμβούλοι στο κατάστημα παραμείνουν στη θέση τους - και ο εμπειρογνώμονας προσθέτει την απλή παροχή πληροφοριών.

Ως απόδειξη, η επιτυχία του "Rose Mansion" στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης το περασμένο καλοκαίρι, που γνώρισε επιτυχία για αρκετές εβδομάδες, παρά το εισιτήριο των 45 δολαρίων ανά άτομο. "Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επικεντρώνονται στην εμπειρία, εις βάρος των αντικειμένων", δήλωσε ο Lulie Halstead, διευθυντής της Wine Intelligence, στην έκθεση του κρασιού του Λονδίνου τον περασμένο μήνα. "Τα σήματα ενσωματώνουν όλο και περισσότερες υπηρεσίες για να υπερβούν το απλό προϊόν και να προσφέρουν εμπειρίες στις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να βυθιστούν πλήρως". Για παράδειγμα, η νοτιοαφρικανική εταιρεία Overhex Wines ξεκίνησε ένα online παιχνίδι για να υποστηρίξει το εμπορικό της σήμα Balance, το οποίο ανταποκρίνεται στη διεθνή μόδα των online παιχνιδιών και την υπεύθυνη κατανάλωση.

Αύριο η παρουσίαση των υπόλοιπων τάσεων ….

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 495 επισκέπτες συνδεδεμένους