Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

25 Ιουλίου 2019

Οι ισπανικοί οίνοι αντιμετωπίζουν εμπόδια στην κατανάλωσή τους


Συγκρίνοντας τον κλάδο των κρασιών με τη λαϊκή επιτυχία της μπύρας, η ισπανική βιομηχανία οίνου σκοπεύει να σταματήσει την πτώση των εγχώριων πωλήσεων μέσω της επανασύνδεσής του με τον καταναλωτή.

Ανοίγοντας τις εργασίες του συμποσίου «Born To Be Wine» της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Οίνου της Ισπανίας (Oive) στις 2 Ιουλίου στη Μαδρίτη, ο Ισπανός Υπουργός Γεωργίας, Luis Planas, απαρίθμησε τις πολλαπλές προκλήσεις για το ισπανικό κρασί: "Μειώστε τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, σταθεροποιήστε κάθε σύνδεσμο στην αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας, αναπτύξτε την ποιότητα των κρασιών μας για πρόσβαση στις αγορές του εξαωτερικού και επιβραδύνετε τη μείωση της κατανάλωσης κρασιού στη χώρα μας". Η κύρια πρόκληση για τον τομέα είναι η αποκατάσταση της σύνδεσης με τους εγχώριους καταναλωτές. "Η αποσύνδεση μεταξύ των καταναλωτών και του κρασιού είναι ο κύριος λόγος για τη μείωση της εσωτερικής κατανάλωσης κρασιού τα τελευταία είκοσι χρόνια", επιβεβαιώνει ο Emilio Restoy, πρόεδρος της επιτροπής μάρκετινγκ της OIVE.

 

Χάρτης κινήτρων

Για να επανασυνδεθεί με την εγχώρια αγορά, ο OIVE παρουσίασε μια κάρτα για τα κίνητρα του Ισπανού καταναλωτή κρασιού, επισημαίνοντας τις αξίες της κοινωνικής συμμετοχής, της αισθητικής απόλαυσης και της πολιτιστικής γνώσης. Με βάση την ποιοτική και ποσοτική μελέτη της BMC Strategic Innovation, η εταιρεία συμβούλων, προσδιόρισε με εργαλείο μάρκετινγκ την τοποθέτηση (positioning) του κρασιού και της μπύρας (14% του όγκου κατανάλωσης των ερωτηθέντων, 86% της κατανάλωσης αντίστοιχα). Αν η μπύρα συνδέεται με τις αξίες της «απελευθέρωσης από τη ρουτίνα της ανανέωσης, της δημιουργίας χαράς και της συνομιλίας» το κρασί εμφανίζεται ως «ευφορία της περίστασης, ο γαστρονομικός οδηγός και η δημιουργία βαθιάς σχέσης». Τα τρόφιμα και τα ποτά που διευκολύνουν τη τελετουργία της πράξης κοινωνικοποίησης τονίζει η BMC.

«Φαίνεται ότι τα κύρια εμπόδια για την επιλογή ενός κρασιού για τον καταναλωτή είναι η έλλειψη δροσιστικού χαρακτήρα και η μορφή [το πώμα και ο όγκος των 75 cl]» συνοψίζει η Marta Velasco, διευθύντρια περιεχομένου της BMC, η οποία υπογραμμίζει ότι το κρασί πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τρέχουσας αγοράς: "ο καταναλωτής είναι πρόθυμος για μηνύματα και προτάσεις που συνδέονται συγκεκριμένα με τον τρόπο ζωής του και του επιτρέπουν να ψυχαγωγείται και να πειραματίζεται, όπως επίσης να ανήκει σε μια ομάδα και καταναλώνοντας να βγαίνει από τη ρουτίνα. "

 

"Ακούστε τον καταναλωτή"

Για να υποκινήσει επόμενες ενέργειες και για να τροφοδοτήσει τις μελλοντικές στρατηγικές μάρκετινγκ η διεπαγγελματική Οίνου της Ισπανίας εμφάνισε μια κάρτα με μήνυμα ο κλάδος «να ακούσει τον καταναλωτή, να τον προσκαλέσει για να μπει στον κόσμο του κρασιού με την άρση των εμποδίων της πολυπλοκότητας» σημειώνει ο Emilio Restoy . "Μια χώρα παραγωγής οίνων που σέβεται τον εαυτό της πρέπει να είναι αξιόπιστη μέσα στα σύνορά της. Γι 'αυτό πρέπει να ενθαρρύνουμε τη μέτρια κατανάλωση ως εναλλακτική λύση στον ελεύθερο χρόνο ", προσθέτει ο Ángel Villafranca, πρόεδρος της OIVE.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 96 επισκέπτες συνδεδεμένους