10 Δεκεμβρίου 2019
Τρία βήματα για την ενίσχυση της εικόνας του bag in box
Ενώ η εξέλιξη των οίνων σε bag in box (bib) σηματοδοτεί την τάση τα επόμενα χρόνια, μελέτη που ανατέθηκε από το FranceAgriMer προτείνει τα πεδία για να αναπτυχθεί περισσότερο αυτή η συσκευασία.
Εργαστείτε επάνω στην εικόνα
Σύμφωνα με τη μελέτη του FranceAgriMer που διενεργήθηκε από την ερευνητική εταιρεία Agrex Consulting και την εταιρεία Gressard Consultants, το Bag-in-Box (Bib) θεωρείται προϊόν βασικού επιπέδου. Όχι μόνο από τους καταναλωτές αλλά και από τους ίδιους τους διευθυντές. Το 83% των επαγγελματιών υποβαθμίζουν αυτή τη συσκευασία. Ο λόγος; Τα 2/3 θεωρούν ότι οι οργανοληπτικές ιδιότητες των κρασιών σε bib δεν είναι παρόμοιες με τους οίνους που πωλούνται σε μπουκάλια. Αυτή η έλλειψη συνειδητοποίησης για τις ιδιότητες συντήρησης των οίνων στα Bib συνδυάζεται επίσης με την άγνοια των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων όσον αφορά την ανακύκλωση. Για τους διευθυντές λιανικών πωλήσεων (που διαθέτουν το 80% της προσφοράς), το μόνο πλεονέκτημα των Bib είναι η τιμή. Αυτό μεταφράζεται σε ψυχολογική τιμή 15 ευρώ για τη συσκευασία των 3 λίτρων. Ο πολλαπλασιασμός μιας πιο ελκυστικής προσφοράς όσον αφορά την ποιότητα ή ακόμα και την επέκταση των σειρών με βιολογικά προϊόντα θα μπορούσε να επιτρέψει την αλλαγή της εικόνας αυτής της συσκευασίας. Αλλά μέχρι το 2015, ίσχυε το αντίθετο. Αν και μέχρι σήμερα τα κρασιά με ΠΓΕ εμπιστεύονται τη συσκευασία bib ως προς τη δυναμική της αγοράς, σταδιακά αντικαθίσταται από κρασιά χωρίς Γεωγραφική Ένδειξη για τη διατήρηση ή τη βελτιστοποίηση του περιθωρίου κέρδους.
Μικρές μορφές, νέος στόχος, εξαγωγή
Δεν υπάρχει μυστήριο στο γεγονός ότι η κατανάλωση κρασιού γίνεται ολοένα και πιο περιστασιακή. Και το επιχείρημα για πωλήσεις με μακρά διάρκεια ζωής μπορεί να αποδυναμωθεί από τον χώρο που απαιτείται για την αποθήκευση ενός bib και το βάρος του, που μπορούν να επιβραδύνουν την αγορά. Νέες, μικρότερες μορφές φαίνεται να προσελκύουν καθώς ικανοποιούν τις ανάγκες ευκολίας και αποθήκευσης των καταναλωτών. Προσφέρουν επίσης την ευκαιρία να διατηρήσουν ή και να βελτιστοποιήσουν τα περιθώρια κέρδους. Έτσι, η προσφορά σε 1.5 L, το ισοδύναμο μιας φιάλης magnum, αναπτύσσεται και επιτρέπει τη διαφοροποίηση της αγοράς. Η διαφοροποίηση πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζεται στους στόχους της αγοράς, συνιστά επίσης η μελέτη του FranceAgriMer. "Οι νέοι είναι πιο ανοιχτοί σε αυτού του είδους την συσκευασία". Ένα άλλο κομμάτι: αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου, του οποίου οι πωλήσεις βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη. Σήμερα, η προσφορά Bib στο διαδίκτυο είναι σχεδόν ανύπαρκτη. "Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε επίσης να αλλάξει το παιχνίδι επιτρέποντας τη δημιουργία νέων ανταγωνιστικών πεδίων", αναφέρει η μελέτη. Τέλος, το τελευταίο πεδίο είναι να διερευνηθούν οι εξαγωγές. Μόνο 420.000 εκατόλιτρα οίνων συσκευασμένα σε bib διέσχισαν τα σύνορα της Γαλλίας το 2017, κυρίως στη βόρεια Ευρώπη. Οι σκανδιναβικές αγορές έχουν πράγματι υιοθετήσει ευρέως τη συσκευασία και επηρεάζονται από το περιβαλλοντικό της πλεονέκτημα, αφού είναι χώρες όπου η οικολογική κουλτούρα είναι εξέχουσα.
Δοκιμάστε τους εμπόρους κρασιού
Είναι η έλλειψη χώρου που ευθύνεται και οι έμποροι κρασιού εξακολουθούν να είναι ψυχροί απέναντι στο bib. Ή μήπως είναι πρόβλημα εικόνας; Σύμφωνα με τη μελέτη, το Bag-in-Box (Bib) εξακολουθεί να υποεκπροσωπείται στα καταστήματα κρασιών. Προσφέροντας κρασιά σχεδόν αποκλειστικά γαλλικά σε αυτή τη μορφή συσκευασίας, οι έμποροι κρασιού πωλούν μόνο το 5% της συνολικής γαλλικής προσφοράς, με το 50% της προσφοράς σε μορφή 5L. Στα σούπερμάρκετ και στα hard discount προτιμάται η μορφή των 3 λίτρων. Η διαφορά αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι έμποροι κρασιού συχνά προμηθεύουν την εστίαση με συσκευασίες μεγάλου μεγέθους.