Για λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ


keosoe

Εκτύπωση
PDF

10 Δεκεμβρίου 2019

Τρία βήματα για την ενίσχυση της εικόνας του bag in box


Ενώ η εξέλιξη των οίνων σε bag in box (bib) σηματοδοτεί την τάση τα επόμενα χρόνια, μελέτη που ανατέθηκε από το FranceAgriMer προτείνει τα πεδία για να αναπτυχθεί περισσότερο αυτή η συσκευασία.

 

Εργαστείτε επάνω στην εικόνα

Σύμφωνα με τη μελέτη του FranceAgriMer που διενεργήθηκε από την ερευνητική εταιρεία Agrex Consulting και την εταιρεία Gressard Consultants, το Bag-in-Box (Bib) θεωρείται προϊόν βασικού επιπέδου. Όχι μόνο από τους καταναλωτές αλλά και από τους ίδιους τους διευθυντές. Το 83% των επαγγελματιών υποβαθμίζουν αυτή τη συσκευασία. Ο λόγος; Τα 2/3 θεωρούν ότι οι οργανοληπτικές ιδιότητες των κρασιών σε bib δεν είναι παρόμοιες με τους οίνους που πωλούνται σε μπουκάλια. Αυτή η έλλειψη συνειδητοποίησης για τις ιδιότητες συντήρησης των οίνων στα Bib συνδυάζεται επίσης με την άγνοια των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων όσον αφορά την ανακύκλωση. Για τους διευθυντές λιανικών πωλήσεων (που διαθέτουν το 80% της προσφοράς), το μόνο πλεονέκτημα των Bib είναι η τιμή. Αυτό μεταφράζεται σε ψυχολογική τιμή 15 ευρώ για τη συσκευασία των 3 λίτρων. Ο πολλαπλασιασμός μιας πιο ελκυστικής προσφοράς όσον αφορά την ποιότητα ή ακόμα και την επέκταση των σειρών με βιολογικά προϊόντα θα μπορούσε να επιτρέψει την αλλαγή της εικόνας αυτής της συσκευασίας. Αλλά μέχρι το 2015, ίσχυε το αντίθετο. Αν και μέχρι σήμερα τα κρασιά με ΠΓΕ εμπιστεύονται τη συσκευασία bib ως προς τη δυναμική της αγοράς, σταδιακά αντικαθίσταται από κρασιά χωρίς Γεωγραφική Ένδειξη για τη διατήρηση ή τη βελτιστοποίηση του περιθωρίου κέρδους.

 

Μικρές μορφές, νέος στόχος, εξαγωγή

Δεν υπάρχει μυστήριο στο γεγονός ότι η κατανάλωση κρασιού γίνεται ολοένα και πιο περιστασιακή. Και το επιχείρημα για πωλήσεις με μακρά διάρκεια ζωής μπορεί να αποδυναμωθεί από τον χώρο που απαιτείται για την αποθήκευση ενός bib και το βάρος του, που μπορούν να επιβραδύνουν την αγορά. Νέες, μικρότερες μορφές φαίνεται να προσελκύουν καθώς ικανοποιούν τις ανάγκες ευκολίας και αποθήκευσης των καταναλωτών. Προσφέρουν επίσης την ευκαιρία να διατηρήσουν ή και να βελτιστοποιήσουν τα περιθώρια κέρδους. Έτσι, η προσφορά σε 1.5 L, το ισοδύναμο μιας φιάλης magnum, αναπτύσσεται και επιτρέπει τη διαφοροποίηση της αγοράς. Η διαφοροποίηση πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζεται στους στόχους της αγοράς, συνιστά επίσης η μελέτη του FranceAgriMer. "Οι νέοι είναι πιο ανοιχτοί σε αυτού του είδους την συσκευασία". Ένα άλλο κομμάτι: αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου, του οποίου οι πωλήσεις βρίσκονται σε πλήρη ανάπτυξη. Σήμερα, η προσφορά Bib στο διαδίκτυο είναι σχεδόν ανύπαρκτη. "Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε επίσης να αλλάξει το παιχνίδι επιτρέποντας τη δημιουργία νέων ανταγωνιστικών πεδίων", αναφέρει η μελέτη. Τέλος, το τελευταίο πεδίο είναι να διερευνηθούν οι εξαγωγές. Μόνο 420.000 εκατόλιτρα οίνων συσκευασμένα σε bib διέσχισαν τα σύνορα της Γαλλίας το 2017, κυρίως στη βόρεια Ευρώπη. Οι σκανδιναβικές αγορές έχουν πράγματι υιοθετήσει ευρέως τη συσκευασία και επηρεάζονται από το περιβαλλοντικό της πλεονέκτημα, αφού είναι χώρες όπου η οικολογική κουλτούρα είναι εξέχουσα.

 

Δοκιμάστε τους εμπόρους κρασιού

Είναι η έλλειψη χώρου που ευθύνεται και οι έμποροι κρασιού εξακολουθούν να είναι ψυχροί απέναντι στο bib. Ή μήπως είναι πρόβλημα εικόνας; Σύμφωνα με τη μελέτη, το Bag-in-Box (Bib) εξακολουθεί να υποεκπροσωπείται στα καταστήματα κρασιών. Προσφέροντας κρασιά σχεδόν αποκλειστικά γαλλικά σε αυτή τη μορφή συσκευασίας, οι έμποροι κρασιού πωλούν μόνο το 5% της συνολικής γαλλικής προσφοράς, με το 50% της προσφοράς σε μορφή 5L. Στα σούπερμάρκετ και στα hard discount προτιμάται η μορφή των 3 λίτρων. Η διαφορά αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι οι έμποροι κρασιού συχνά προμηθεύουν την εστίαση με συσκευασίες μεγάλου μεγέθους.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 23-24 ΜΑΙΟΥ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1. Αμπελουργία και Οινοποιία : «ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ» ή «ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΠΙΣΩ» (Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Πρόεδρος ΕΔΟΑΟ - Οινοποιός)

2.Σκοπός , αποδέκτες, όροι και προϋποθέσεις βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της αμπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα (Κώστας Ευσταθίου, Αντιπρόεδρος ΕΔΟΑΟ)

3. Η αμπελοκαλλιέργεια, στον κόσμο, στην Ευρώπη , στην Ελλάδα(Παύλος Καρανικόλας, Αναπληρωτής καθηγητής ΓΠΑ)

4. Διαρθρωτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αμπελουργίας - υφιστάμενη κατάσταση - Συμπεράσματα (Παρασκευάς Κορδοπάτης, Διευθυντής ΚΕΟΣΟΕ)

5. Αντιπροσωπευτικά παραδείγματα οικονομικών αποτελεσμάτων σε διαφορετικές αμπελουργικές ζώνες(Σταμάτης Γεωργάκης, Πρόεδρος ΑΣ Κορωπίου)

6. Πολιτικές γης, δίκαιο διαδοχής, χωροταξικό χρήσεων γης – Το γαλλικό παράδειγμα (Θεόδωρος Γεωργόπουλος , Καθηγητής Πανεπιστημίου Reims, Διευθυντής Σ.Ε.Ο)

7. Χρηματοδότηση και χρηματοδοτικά εργαλεία αγροτικού τομέα (Νικόλαος Ντζιαχρήστας, Commercial Banking Director Τράπεζας Πειραιώς)

8. Πολιτικές δημιουργίας συλλογικών σχημάτων για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών και για την επίτευξη οικονομιών κλίμακος. (Μόσχος Κορασίδης ,Γενικός Διευθυντής ΕΘΕΑΣ)

9. ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΕΑΣ Θηραϊκών Προϊόντων, ΑΟΣ Τυρνάβου και ΕΟΣ Σάμου , επιτυχημένα μοντέλα συνεταιρισμών βασισμένα στις ανάγκες των παραγωγών (Θεόδωρος Χαρμπής , Διευθυντής Παραγωγής ΕΟΣ Σάμου)

10. Προϋποθέσεις επιτυχούς ενασχόλησης νέων ανθρώπων με την αμπελουργία (Γιώργος Τσινίδης , Γεωπόνος , MSc Αμπελουργίας Οινοποιίας, Διευθυντής αμπελώνα οινοποιίας Κεχρή)

11. Βιώσιμη εκμετάλλευση οικογενειακού τύπου– χαρακτηριστικά (Χαρούλα Σπινθηροπούλου, Γεωπόνος, Οινολόγος, Δρ Αμπελουργίας)

12. Ανταγωνιστική αμπελουργία (Γραπτή παρέμβαση Γιάννη Βογιατζή, Προέδρου Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου)

13. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας.  Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη.(Σεραφείμ Θεοχάρης, Δρ. Αμπελουργίας ΑΠΘ)

14. Έρευνα – καινοτομία- αμπελουργία ακριβείας. Η εφαρμογή τους στον αμπελουργικό τομέα , θεωρία και πράξη. (Εμορφίλη Μαυρίδου ,  Χημικός Μηχανικός, MSc Αμπελουργίας Οινολογίας , Κτήμα Άλφα)

15. Αναπτυξιακή αμπελουργία, κλιματική κρίση και ελληνικός αμπελώνας (Μανόλης Σταυρακάκης, Ομότιμος καθηγητής Γ.Π.Α.)

17. Η φιλοσοφία και οι επιδιώξεις της νέας ΚΑΠ 2023-2027 (Νικόλαος Μανέτας, Προϊστάμενος ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ)

18. Tομεακά προγράμματα αμπελοοινικού τομέα, στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ 2023 – 2027 (Αλεξάνδρα Πετροπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Αμπέλου Οίνου και Αλκοολούχων ποτών Υπ.Α.Α.Τρ)

19. Η αξιοποίηση των εργαλείων του Πυλώνα ΙΙ της ΚΑΠ, από τον Αμπελοοινικό Τομέα. (Χαράλαμπος Μουλκιώτης ,Στέλεχος Μονάδας Παρακολούθησης Παρεμβάσεων Πυλώνα Ι,ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

20. Οικολογικά Σχήματα αντί Πρασινίσματος (Παναγιώτα Παπαλουκοπούλου ,Προϊσταμένη Μονάδας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, ΕΥΕ ΑΕΤΠ)

21. Νέοι Γεωργοί (Κλεοπάτρα Πανοπούλου , Στέλεχος Μονάδας Ενισχύσεων στις Γεωργικές Εκμεταλλεύσεις, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22. Ομάδες Παραγωγών (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

22a. Επιχειρησιακές Ομάδες-Συνεργασία (Αθανασία Μερεμέτη, Προϊσταμένη Μονάδας Συνεργασίας και Καινοτομίας, ΕΥΕ ΠΑΑ)

23. Σύνοψη συμπερασμάτων Συνεδρίου






Επιστημονική Συνεδρία

Ημερίδα για τον Αττικό αμπελώνα

19/12/2022

Εισήγηση Μάρκου Χρήστου, Προέδρου της ΚΕΟΣΟΕ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη, Αναπληρ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Δ. Γραμματικού, ΥΠΑΑΤ

Εισήγηση Σ. Γεωργάκη, Πρόεδρος ΑΟΣ Κορωπίου


Κλωνική επιλογή στην ελληνική αμπελουργία

Οι παρουσιάσεις των εισηγητών και των παρεμβάσεων στην Επιστημονική Συνεδρία που διοργάνωσε η ΚΕΟΣΟΕ σε συνεργασία με τα Εργαστήρια Αμπελολογίας του Γ.Π.Α. και Αμπελουργίας του Α.Π.Θ. στο Γεωπονικό Παν. Αθηνών, στις 14 Φεβρουαρίου 2020

Εισήγηση Ν. Νικολάου Καθηγητή ΑΠΘ

Εισήγηση Κ. Μπινιάρη Επίκ. Καθηγήτρια ΓΠΑ

Εισήγηση Μ. Σταυρακάκη Ομότ. Καθηγητή ΓΠΑ

Παρέμβαση Ε. Χρυσικοπούλου

Παρέμβαση Ν. Δάλπη

Oι 7 συνεταιριστικές αρχές

Ισολογισμός 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

στις 10/12/2012

ΑΓΟΡΑ - ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΦΥΤΕΥΣΗΣ

ΔEITE TO VIDEO

Δείτε τα πρακτικά της ημερίδας:

Hμερίδα Castelmaure

Συνδεδεμένοι Xρήστες

Έχουμε 792 επισκέπτες συνδεδεμένους