14 Δεκεμβρίου 2020
Ανθεκτικότητα στην πανδημία: η κατανάλωση αλκοόλ μειώνεται λιγότερο από το αναμενόμενο το 2020
Η ζήτηση των καταναλωτών στις ΗΠΑ επηρεάστηκε ελάχιστα από την πανδημία.
Μια νέα ανάλυση από το IWSR εκτιμά ότι η κατανάλωση αλκοόλ αναμένεται να μειωθεί μόνο κατά 8% σε 19 βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο το 2020. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο από τα διψήφια ποσοστά που αναμενόταν αρχικά.
Οι Βρετανοί αναλυτές αναθεώρησαν την πρόβλεψή τους για το 2020 βάσει της ανάλυσης απόδοσης των αλκοολούχων ποτών σε 19 διεθνείς αγορές * και στον τομέα των «ταξιδιωτικών λιανικών», που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 75% της παγκόσμιας κατανάλωσης. «Εάν αποκλείσουμε τα οινοπνευματώδη που καταναλώνονται σε εθνικό επίπεδο, όπως το baijiu και το shochu, η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών στις 19 χώρες που μελετήθηκαν αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο του 2019 το 2024. Θα μπορούσαμε ενδεχομένως να δούμε μια ταχύτερη ανάκαμψη, μετά τα πρόσφατα νέα που αφορούν τις δοκιμές εμβολίων», δήλωσε ο Mark Meek, διευθυντής της ανάλυσης αγοράς ποτών IWSR. «Η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι προσπάθειες των λιανοπωλητών και των εγκαταστάσεων στον τομέα της φιλοξενίας να προσαρμοστούν στην κρίση, σε συνδυασμό με την προθυμία των καταναλωτών να επιχειρήσουν σε νέες ευκαιρίες κατανάλωσης, δημιούργησαν νέο περιβάλλον, σίγουρα δύσκολο αλλά δυναμικό για αλκοολούχα ποτά ». Στη βάση της ανθεκτικότητας του κλάδου, το IWSR επιβεβαιώνει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα έχουν αποδόσεις πέρα από τις προσδοκίες. Σε σύγκριση με απώλειες περίπου 5% σε χώρες όπως η Ρωσία, η Αυστραλία, η Ιαπωνία και η Γερμανία, η αγορά της Βόρειας Αμερικής αναμένεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από 2% σε όγκο. Το IWSR σημειώνει ότι η αύξηση της κατανάλωσης όγκου που καταγράφηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες αντιστοιχεί στις τάσεις που παρατηρήθηκαν το 2019, γεγονός που υποδηλώνει ότι το Covid-19 δεν επηρέασε τη συνολική ζήτηση που εκδήλωσαν οι Αμερικανοί καταναλωτές. Εν τω μεταξύ, στην Κίνα, οι καταναλωτές - συμπεριλαμβανομένων 400 εκατομμυρίων "Millennials" - έχουν ξαναρχίσει τις συνήθεις δραστηριότητές τους, μειώνοντας τον αναμενόμενο αρνητικό αντίκτυπο στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Μαζί, αυτές οι δύο αγορές αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο της παγκόσμιας κατανάλωσης αλκοόλ και περισσότερο από το 40% της αξίας της.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες όπως και αλλού, ο αντίκτυπος της πανδημίας στον τομέα της φιλοξενίας έχει επηρεάσει σοβαρά τις εξελίξεις σε αξία το 2020. Ομοίως, ορισμένες χώρες έχουν πληγεί ιδιαίτερα λόγω των πολύ αυστηρών κανόνων που επιβάλλουν οι αντίστοιχες κυβερνήσεις. Αυτό ισχύει στην Ινδία, τη Νότια Αφρική και το Μεξικό. Η αδυναμία πραγματοποίησης ταξιδιών για αρκετούς μήνες σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει επίσης να προκαλέσει μείωση κατά 68% των όγκων που αγοράστηκαν στον τομέα των «ταξιδιωτικών καταστημάτων» φέτος. Αντίθετα, η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 40% το 2020 σε δέκα βασικές αγορές (Αυστραλία, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) και αναμένεται να υπερβεί τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια (33 δισεκατομμύρια ευρώ) έως το 2024. Μια άλλη τάση που εντοπίστηκε από το IWSR, είναι ότι το αφρώδες κρασί θα ανακάμψει έως το 2023, δηλαδή πιο γρήγορα από τα αλκοολούχα ποτά στο σύνολό τους, ενώ επίσης ο αναλυτής προβλέπει ανάκαμψη των χαμένων όγκων στην κατηγορία κρασιών premium έως το 2022. Τέλος, εν κατακλείδι, το IWSR παρατηρεί σταθερότητα στις καταναλωτικές συνήθειες το 2020 στις περισσότερες από τις χώρες που μελετήθηκαν, αφού η κατανάλωση επεκτείνεται συχνά σε νέους αστικούς καταναλωτές και μάλλον πλούσιους, "που αισθάνονται σχετικά άνετοι σε αυτό το νέο πρότυπο".
* Νότια Αφρική, Γερμανία, Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Κολομβία, Ισπανία, Ηνωμένες Πολιτείες, Γαλλία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρωσία, Ταϊλάνδη και Τουρκία