13 Σεπτεμβρίου 2021
Η Ισπανία και η Ιταλία βελτιώνουν τις εξαγωγές τους
Οι ισπανικές εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 41% φέτος, ενώ η Ιταλία περνά μια περίοδο αναπροσαρμογής στην αμερικανική αγορά.
Όπως και η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία βιώνουν την ανάκαμψη της κατανάλωσης με τις εξαγωγές να αυξάνονται το πρώτο εξάμηνο του 2021, με σημαντικές διαφορές στο είδος των προϊόντων και στις χώρες προορισμού.
Κατά τη διάρκεια των δώδεκα κυλιόμενων μηνών, μέχρι τον Ιούνιο του 2021, η Ισπανία κατόρθωσε να εξάγει περισσότερα από 2 εκατομμύρια εκατόλιτρα επιπλέον κρασιού σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από το Observatory Spanish Wine Market (OEMV). Αυτός ο όγκος ανέρχεται ακόμη και σε σχεδόν 4 εκατομμύρια hl εάν συμπεριλάβουμε όλα τα προϊόντα κρασιών, αφού οι εξαγωγές μούστου πρέπει να έχουν εκραγεί, καταγράφοντας αύξηση 1,7 εκατομμυρίων hl κατά τους εν λόγω δώδεκα μήνες. Αυτά τα στοιχεία δεν μαρτυρούν μόνο την ανάκαμψη που συνδέεται με τη μερική άρση των περιορισμών υγείας: πράγματι, τα κρασιά αυξήθηκαν κατά 6,5% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.
Το μόνο αρνητικό: οι όγκοι αυξήθηκαν γρηγορότερα από τις τιμές. Σε διάστημα έξι μηνών, οι αποστολές κρασιών (11,47 εκατ. hl) αυξήθηκαν κατά 21,4% σε σύγκριση με το 2020, ενώ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε "μόνο" 15,7%, λόγω πτώσης της μέσης τιμής κατά 4,7% (σε 1,20 € / λίτρο). Το λίτρο μειώνεται στα 34 cts όταν πρόκειται για γενικά χύμα κρασιά. Το ισπανικό χύμα, το οποίο αντιπροσωπεύει το 57% του συνολικού όγκου, έχει επίσης μεγάλη αποδοχή φέτος: οι όγκοι του έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 31,2% σε διάστημα έξι μηνών, αύξηση που φτάνει στο 41% μόνο για τα generic κρασιά.
Η Γαλλία είναι η κύρια χώρα αγοραστής για τα ισπανικά κρασιά χύμα. Από 6,72 εκατομμύρια hl χύδην που απεστάλησαν το πρώτο εξάμηνο του έτους, περίπου 2 εκατομμύρια hl προορίζονταν για τη γαλλική αγορά, μπροστά από τη Γερμανία (1,4 εκατομμύρια hl), την Ιταλία (846.682 hl) και την Πορτογαλία (813.068 hl) ). Οι γαλλικές εισαγωγές ισπανικών κρασιών χύμα αυξήθηκαν κατά 7,7% φέτος, αλλά η μέση τιμή μειώθηκε κατά 18,8% στα 33 cts ανά λίτρο, έναντι 40 cts το 2020. Ένα άλλο σημαντικό σημείο: Η Γαλλία ανέβηκε στην πρώτη θέση αγοραστών ισπανικών BIB μετά από Αύξηση 28%στις αγορές του το πρώτο εξάμηνο του 2021. Έτσι εκθρόνισε το Ηνωμένο Βασίλειο (-18,2%) και είναι ακόμη μπροστά από τη Σουηδία, η οποία ωστόσο αυξάνεται έντονα (+ 61,7%).
Καλές αυξήσεις στην αξία για τα ιταλικά κρασιά
Στην άλλη πλευρά των Άλπεων, τα αποτελέσματα είναι λίγο πιο μικτά. Στις δώδεκα πρώτες εξαγωγικές αγορές τους, τα ιταλικά κρασιά αυξήθηκαν κατά 7,1% σε αξία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το 2020, αλλά και κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2019. Σύμφωνα με την Federvini, η Ιταλία επωφελήθηκε από το «κενό» που άφησε η Αυστραλία στην Κίνα , καταγράφοντας αύξηση 36,8% στις εξαγωγές της προς αυτήν τη χώρα σε αξία, σε σύγκριση με πτώση 10,1% για τις κινεζικές εισαγωγές στο σύνολό τους. Η Γερμανία είχε επίσης καλές επιδόσεις, με αύξηση 9,3% (2020) και ακόμη και 13,4% σε σύγκριση με το 2019, ακόμη σε αξία. Επιπλέον, η πλειονότητα των εξαγωγικών αγορών παρουσιάζει ανάπτυξη, συχνά διψήφια. Αυτό ισχύει για την Ελβετία, τη Ρωσία, την Αυστραλία και τη Βραζιλία, ενώ η Νότια Κορέα έχει σημειώσει άλμα 110%.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι πολύ πιο μέτριοι, αν όχι αρνητικοί, στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ. Στην πρώτη περίπτωση (-0,4%), το Brexit έχει το μερίδιό του λόγω των συνοριακών ελέγχων και των προβλημάτων υλικοτεχνικής υποστήριξης, αλλά και λόγω του αναπροσανατολισμού των ιταλικών εξαγωγών σε άλλες χώρες, όπως το Βέλγιο, για εμφιάλωση ιταλικών κρασιών χύμα που προορίζονται για βρετανικά σούπερ μάρκετ. Για τις Ηνωμένες Πολιτείες (+ 1%), είχαμε αναπροσαρμογή των όγκων μετά την έκρηξη των εισαγωγών που προκλήθηκε από την απειλή πρόσθετων δασμών στα ιταλικά κρασιά στις αρχές του 2020, καθώς και συνέπεια της άρσης των δασμών στα γαλλικά κρασιά και την επιστροφή τους φέτος. Όσον αφορά τους όγκους που εξήχθησαν, τα στοιχεία του ISTAT αποκαλύπτουν μια συνολική αύξηση 2,7% τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, η οποία κρύβει σημαντικές ανισότητες ανάλογα με τις κατηγορίες: αν και οι συσκευασμένες αποστολές κέρδισαν 3,6% και οι αφρώδεις οίνοι 18, 2%, τα χύμα κρασιά μειώθηκαν κατά 10,3%.