2 Οκτωβρίου 2023
Η επιβράδυνση στην αγορά των ΗΠΑ μπορεί να διαρκέσει
Πολλές τάσεις συνδυάζονται επί του παρόντος στις Ηνωμένες Πολιτείες που οδηγούν στην μείωση των πωλήσεων κρασιού και σύμφωνα με τις προβλέψεις του Βρετανικού Ινστιτούτου IWSR, η αγορά δεν αναμένεται να ανακάμψει σύντομα.
Εκτός από τη μεγαλύτερη διαφάνεια και την αναζήτηση της αυθεντικότητας, οι Αμερικανοί καταναλωτές είναι ευαίσθητοι στις καινοτομίες στο τμήμα κρασιού, σημειώνει το Wine Market Council
Παρά την οικονομία που καταφέρνει, όσο καλύτερα μπορεί, να διατηρήσει την πορεία της, η αμερικανική αγορά κρασιού δεν είναι σε καλή κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που μόλις δημοσίευσε το IWSR, οι όγκοι των ήσυχων οίνων που διατέθηκαν στην αγορά το 2022 μειώθηκαν κατά 3%, μια τάση που θα συνεχιστεί κατά την περίοδο 2022-2027, εάν υλοποιηθούν οι προβλέψεις του. Οι αβεβαιότητες σχετικά με τη μελλοντική ανάπτυξη της οικονομίας, η κρίση αγοραστικής δύναμης και ο πληθωρισμός που παραμένει σταθερός –ιδιαίτερα στον τομέα του CHR– εξηγούν αυτή την πτώση. Αλλά πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουμε τα γεγονότα: η μετριοπάθεια στην κατανάλωση εξακολουθεί να χαρακτηρίζει τους Αμερικανούς.
Έτσι, μεταξύ 2018 και 2022, οι όγκοι των προϊόντων χωρίς αλκοόλ και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, σε όλες τις κατηγορίες μαζί, υπερδιπλασιάστηκαν και το IWSR προβλέπει αύξηση 17% στα μη αλκοολούχα προϊόντα μεταξύ 2022 και 2027. «Οι προτιμήσεις των καταναλωτών εξελίσσονται και αυτό θα συνεχίσει να επηρεάζει την ανάπτυξη», υπογραμμίζει ο Martin Lodewijks, σύμβουλος διευθυντής του IWSR Americas.
Η premiumization τέθηκε σε αναμονή
Ενώ οι δημογραφικές αλλαγές και οι νέες προτιμήσεις των καταναλωτών αναμφίβολα επηρεάζουν την αγορά μακροπρόθεσμα, οι σημερινοί αντίθετοι άνεμοι φαίνεται να πηγάζουν περισσότερο από τις οικονομικές δυσκολίες των καταναλωτών. Ορισμένοι αναλυτές επισημαίνουν την εξάντληση των αποταμιεύσεων που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας σε συνδυασμό με την αύξηση των επιτοκίων, έναν καθοριστικό παράγοντα σε μια κοινωνία που χρησιμοποιεί πολλή πίστωση. Αυτός ο αντίκτυπος επικυρώνεται από μια μελέτη που μόλις δημοσιεύτηκε από το Wine Market Council: «Εδώ και αρκετούς μήνες, παρατηρήσαμε ότι οι καταναλωτές ανταλλάσσουν τα κρασιά με τιμή 20 $ και άνω με προϊόντα που διατίθενται στο εμπόριο μεταξύ $10 και $19,99», σημειώνει ο Jon Berg της NielsenIQ που βοήθησε στη διεξαγωγή της έρευνας, η οποία διεξήχθη σε ένα μεγάλο δείγμα 100.000 αμερικανικών νοικοκυριών, παρακολούθησε τις αγορές κρασιών και αλκοολούχων ποτών σε λιανοπωλητές μεταξύ 2021 και 2023. Δείχνει επίσης ότι οι καταναλωτές που αγόρασαν κρασιά στην τιμή από 10 έως 19,99 $ κινούνται τώρα σε λιγότερο από $10.
Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ευμετάβλητοι, μεταβαίνοντας από τα κρασιά στις craft μπίρες και τις RTD που παρασκευάζονται με οινοπνευματώδη ποτά, για παράδειγμα. «Οι καταναλωτές μετακινούνται από μια κατηγορία ποτών, αλκοολούχων ή μη, σε μια άλλη πιο γρήγορα από ποτέ», επιβεβαίωσε ο Curtis Mann MW, επικεφαλής πωλήσεων αλκοόλ στην Safeway/Albertson's, όταν παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας. «Έτσι, είναι σημαντικό για τις μάρκες κρασιού να καινοτομούν, να προσπαθούν να κάνουν διαφορετικά πράγματα για να ξεχωρίζουν». Οι καταναλωτές είναι, σύμφωνα με τον Jon Berg, «αρκετά ευκίνητοι για να αλλάξουν πορεία». Σε κάθε περίπτωση, με τις μετοχές να φτάνουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τους ρυθμούς των πωλήσεων, οι αναλυτές συμφωνούν ότι τώρα δεν είναι η ώρα για αύξηση των τιμών.